Alla inlägg den 1 december 2012

Av wiolettan - 1 december 2012 09:17


Minus sju grader och  lite snö i luften, inga riktiga snöflingor, utan mindre på något sätt. Har det varit som regn hade jag kallat det för duggregn, men nu var det snö och kallt, på vår vanliga morgonpromenad. Så, det blev extra påbyltning med kläder och varma tumvantar, för första gången denna vinter.


 


Annars då. Jo, i dag blir det, får jag hoppas, en lugn lördag. Det har varit lite mycket på senaste tiden så jag har inte ens kunnat komma in här och blogga.


Igår hade vi några goda vänner här, det var trevligt. Det blev mycket med prat och skratt, vilket är nyttigt. Vi är alla intresserade av frågesport också, så vi lyssnade tillsammans på programmen  "Vem vet mest" och "På spåret". Jag tycker att det är så roligt och intressant med tävlingar och avskyr att förlora, vilket jag ofta gör, men jag försöker att inte ge mig, det gäller att kämpa på. Det gäller livet i stort också. Ibland kan allt se så mörkt och jobbigt ut, då måste vi streta lite extra.


"Betänk frimärket.

Det når framgång

genom sin förmåga

att haka fast vid en enda sak

tills det nått målet".






Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards