Direktlänk till inlägg 1 december 2012

Att inte ge tappt.

Av wiolettan - 1 december 2012 09:17


Minus sju grader och  lite snö i luften, inga riktiga snöflingor, utan mindre på något sätt. Har det varit som regn hade jag kallat det för duggregn, men nu var det snö och kallt, på vår vanliga morgonpromenad. Så, det blev extra påbyltning med kläder och varma tumvantar, för första gången denna vinter.


 


Annars då. Jo, i dag blir det, får jag hoppas, en lugn lördag. Det har varit lite mycket på senaste tiden så jag har inte ens kunnat komma in här och blogga.


Igår hade vi några goda vänner här, det var trevligt. Det blev mycket med prat och skratt, vilket är nyttigt. Vi är alla intresserade av frågesport också, så vi lyssnade tillsammans på programmen  "Vem vet mest" och "På spåret". Jag tycker att det är så roligt och intressant med tävlingar och avskyr att förlora, vilket jag ofta gör, men jag försöker att inte ge mig, det gäller att kämpa på. Det gäller livet i stort också. Ibland kan allt se så mörkt och jobbigt ut, då måste vi streta lite extra.


"Betänk frimärket.

Det når framgång

genom sin förmåga

att haka fast vid en enda sak

tills det nått målet".






 
 
Marit

Marit

1 december 2012 12:50

Nu snöar det mer än i morse.
Det är fint med snö, det blir ljusare och torrare.
Det där programmet brukar vi också titta på ibland och försöker att tävla också.
Härligt med vänner som man kan skratta med.

Önskar dig/er en fin och skön dag!
Kram ♥

http://mammayth48.wordpress.com

 
Lena

Lena

1 december 2012 17:27

Jag älskar åxå frågeprogram! brukar kolla eller lyssna på Vem vet mest. Ett annat program jag gillar har börjat i en ny omgång, -Vem kan slå Philip & Fredrik på 5:an på söndagskvällar :))

Vi har nog ca minus 10 nu, men ska visst få ner mot -15 under natten brrr... alla katter inne så även katt toalett ;)

Kram & fin kväll♥ /Lena

http://frallorna.bloggplatsen.se

 
Znogge

Znogge

1 december 2012 19:05

På spåret är verkligen ett trevligt program. Hade dock hoppats på seger åt Ugglas!

Ha en en fin lördagskväll!

kram

http://znogge.wordpress.com

 
Marlene

Marlene

1 december 2012 19:06

Jag har inte varit ute sen i torsdags pga sjukdom, och nu börjar jag tröttna på att ligga på soffan och må dåligt. Skulle vara väldigt skönt med en promenad.

http://fdensammamamman.blogspot.se

 
blessingsrehab

blessingsrehab

1 december 2012 19:12

Min kära rara blooggersvän..Yippie va glaer ja ble när du kommenterade hos mig ♥..Välkommen tillbaka in i värmen här bland oss..Stor saknekram..Blessings..Ps Vi har yttepytte snö men iskallt ;)

http://Blessingsrehab.bloggplatsen.se

 
Simona

Simona

1 december 2012 19:35

Välkommen tillbaka till bloggen. Blev glad att se dig blogga igen ♥♥♥ Vinter har det blivit här i Norrland. Idag har det varit snöstorm utomhus... vilka härliga snögubbar som sitter på bänken! Lördagskram ♥♥♥

http://pågottochont:blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av wiolettan - 3 juli 2023 21:19

  Nu har jag ”fått” min nya dator, men jag kan inte använda den än. Den förra datorn ville inte som jag ville längre. Denna är en nyare version.   Allt måste börjas om från början så det kanske dröjer innan ni får något livstecken i...

Av wiolettan - 22 juni 2023 16:43

  Nu har vi haft det mycket varmt i så många dagar och endast lite regn. I mitt tycke alldeles för varmt. Jag mår inte bra då det blir så här, eller mitt hjärta tycker inte om det. Börjar mer och mer förstå att det finns många äldre som inte klarar...

Av wiolettan - 13 juni 2023 08:41

  Vi har ju genom våra resor i Sverige besökt nästan samtliga domkyrkor. På den här Värmlands resan fick vi tillfälle att se Karlstads domkyrka så nu har vi bara Luleås kvar.   Båda tycker vi om att besöka kyrkor. Ibland är de stängda och iblan...

Av wiolettan - 9 juni 2023 08:33

  Vi har nu kommit tillbaka hem, ifrån vår tripp till Värmland, har varit hemma flera dagar och tagit igen oss. Det låter det. Måste vila efter det att vi varit på semester. Ja, jag säger då det.   Resan har gått bra, utan missöden och det är v...

Av wiolettan - 30 maj 2023 16:16

    Vi var för ett tag sedan ute och åkte med bilen. Lite för att komma ut och mycket för att se hur jag klarade av detta med att sitta i bilen ett bra tag. Vi vill ju så gärna bila upp till mitt föräldrahem i Ångermanland i sommar.       ...

Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards