Direktlänk till inlägg 2 december 2012

1:a Advent

Av wiolettan - 2 december 2012 09:07


Fullt med snö och minus 10 grader och jag har inte kunnat ta någon morgonpromenad. Det är första gången på, ja jag vet inte när, det känns som om jag alltid har vandrat ut före frukost.

     


Denna söndag på första advent har vi två gudstjänster i Centrumkyrkan här i Sundbyberg. En kl.10.00 och en kl. 12.00, detta för att alla som vill ska få tillfälle att komma och lyssna. Tyvärr kan inte jag vara med, har haft hjärtflimmer och inte kunnat sova och är nu som en urvriden trasa.



Låt din nåd mig överskygga, fostra, leda år för år.

Över djupen slå en brygga, där jag trygg och säker går.

Herre kär, du vet, mitt hjärta, lätt från vägen vika kan.

Därför tag i fröjd och smärta med din kärlek själv mig an.






 
 
Simona

Simona

2 december 2012 10:02

Önskar dig en fin första advent! Hoppas också att du ska börja må bättre och få sova ordentligt så att du kan gå på dina morgonpromenader igen... Kram ♥♥♥

http://pågottochont:blogspot.com

 
Bling

Bling

2 december 2012 10:29

Vad glad jag blev =) när jag kom på vem du var. Välkommen tillbaka och tack för titten inne hos mej. Jobbigt med hjärtat :( hoppas sömnen blir bättre, ett elände är det när inte den fungerar. Ha en fin 1 advent
Kram ♥♥

http://savebling.blogspot.com

 
GeddFish

GeddFish

2 december 2012 10:32

Det är så trevligt att se den violetta bloggen! Känns som om att det är som det ska vara då....
Hoppas du kryar på dig.
En Glad och Trevlig 1 Advent önskar jag dig och Mysingen! Kram♥

http://gerd-geddfish.blogspot.com

 
Znogge

Znogge

2 december 2012 11:07

Vilken otur. Hoppas att du känner dig bättre snart.
Önskar dig en fin första advent.
Kram

http://znogge.wordpress.com

 
Tony Malmqvist

Tony Malmqvist

2 december 2012 14:48

Hej! Mysigt foto du lagt upp. Kul att du ville kika in på min blogg, återkommer gärna till din.
Kul att du brukar besöka Centrumkyrkan. Stanley Sjöberg känner jag väl. Må så gott och ha en trevlig 1:a Advent!
P s Länkar gärna vidare till din blogg

http://friattleva.blogspot.se

 
Piedra

Piedra

2 december 2012 16:47

Blir så glad när jag jag ser dig här på bloggen igen; du är en glädjespridare. Jag har varit på gudstjänst idag - många år sedan jag var på första advent. Tycker det brukar vara för tjockt med folk. Men idag var det lagom. Och fint. Här har det snöat hela dagen och inte heller varit något promenadväder precis. Varm kram! ♥

http://piedra.bloggplatsen.se

 
Kaisa

Kaisa

2 december 2012 18:38

Stor kram på dig fina wiolettan ❤❤❤

http://andestyrka.blogspot.com

 
Marit

Marit

2 december 2012 21:49

Springer in här för att önska dig en fin 1:a advent i sista minuten.
Och så kan jag önska dig samtidigt en god natt och sov gott!

Kram ♥

http://mammayth48.wordpress.com

 
Helene Marguerite

Helene Marguerite

3 december 2012 15:44

Tack för fin kommentar inne hos mig!!!
Hoppas att du hade en fin Adventshelg,,,du kommer att finnas i mina tankar och böner...
Stor Kram!!!

http://helenemarguerite.blogspot.com

 
paloma

paloma

3 december 2012 19:59

-16 I Morse! Jag har dragit på mig influensa och m,år inte bra! Hur är det med ditt hjärta nu? Blev lite orolig?? Mamma har med fått problem med sitt hjärta det rusar i väg på henne! Hon har fått sova med sådan där apparat! Var försiktig nu och ta det lugnt nu så här till jul! KRAM

http://www.paloma.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av wiolettan - 3 juli 2023 21:19

  Nu har jag ”fått” min nya dator, men jag kan inte använda den än. Den förra datorn ville inte som jag ville längre. Denna är en nyare version.   Allt måste börjas om från början så det kanske dröjer innan ni får något livstecken i...

Av wiolettan - 22 juni 2023 16:43

  Nu har vi haft det mycket varmt i så många dagar och endast lite regn. I mitt tycke alldeles för varmt. Jag mår inte bra då det blir så här, eller mitt hjärta tycker inte om det. Börjar mer och mer förstå att det finns många äldre som inte klarar...

Av wiolettan - 13 juni 2023 08:41

  Vi har ju genom våra resor i Sverige besökt nästan samtliga domkyrkor. På den här Värmlands resan fick vi tillfälle att se Karlstads domkyrka så nu har vi bara Luleås kvar.   Båda tycker vi om att besöka kyrkor. Ibland är de stängda och iblan...

Av wiolettan - 9 juni 2023 08:33

  Vi har nu kommit tillbaka hem, ifrån vår tripp till Värmland, har varit hemma flera dagar och tagit igen oss. Det låter det. Måste vila efter det att vi varit på semester. Ja, jag säger då det.   Resan har gått bra, utan missöden och det är v...

Av wiolettan - 30 maj 2023 16:16

    Vi var för ett tag sedan ute och åkte med bilen. Lite för att komma ut och mycket för att se hur jag klarade av detta med att sitta i bilen ett bra tag. Vi vill ju så gärna bila upp till mitt föräldrahem i Ångermanland i sommar.       ...

Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards