Direktlänk till inlägg 5 december 2012

Sakta framåt.

Av wiolettan - 5 december 2012 08:41


                                               

Bild tagen ifrån vår balkong.  Idag.                           Ifrån det ena rummet.                                           Ifrån vardagsrummet.


Vilket enormt snöoväder. Det är svårt att ta sig fram på vissa ställen, hör jag på radion. Jag har, tyvärr, varit tvungen att vara inomhus i flera dagar, vilket jag tycker är jobbigt. Men är man sjuk så är man. Får ta ett steg i taget.


I går skulle vi ha avslutningsuppträdande i vår lilla sångkör, men jag kunde inte vara med. Enligt mysingen hade allt gått bra och julsångerna som vi hade övat in var populära.


Visst känns det att inte kunna vara i farten, men är det inte större problem så. Problem är ju en del av livet, de är oundvikliga, drabbar oss alla mer eller mindre. Vi vill gärna försöka att lösa dom direkt och uppträder också som om vi kan det. Detta är en vanemässig reaktion, så automatisk så att vi många gånger inte är medveten om det och så blir vi frustrerade. Vår förmåga att lösa allt är begränsad, det gäller att inte bli nedtyngd av detta, utan att be till Gud om hjälp att kunna se vad som verkligen är viktigt, i stället för att försöka ordna upp allt som bekymrar.


Läste i morse Psalm 32 vers 8.

"Jag vill lära dig och undervisa dig om den väg du skall vandra,

giva dig råd och låta mitt öga vaka över dig".




 
 
Kaisa

Kaisa

5 december 2012 10:00

Hej finaste Du, att inte komma ut och stanna inte är en plåga, jag vet så väl för detta händer ofta mig också men då för andra anledningar kanske....

Jag märker att alltid när jag är som tryggast så dyker det upp ett problem som vill tas om hand. Ibland känns det som om jag provas för att ta reda på min förmåga att klara det.

Hoppas att du snart skall kunna komma ut igen, du skall veta att jag är jätteglad att se dina rader här igen.

Ps går ofta in och läser med iPhone och då är det jobbigt att kommentera, men jag läser... Ds

Stor kram!

http://andestyrka.blogspot.com

 
Ulla

Ulla

5 december 2012 10:34

Snökramar från Göteborg,,,,hoppas du får en bra dag,,,,

http://hoppets.bloggplatsen.se

 
Helene Marguerite

Helene Marguerite

5 december 2012 10:34

Tack för fin kommentar inne hos mig!!!

Jag hörde på radion att de utfärdat en klass två-varning däruppe hos er,,,då är det skönt att vara inne i värmen!!!
Ber att du ska bli beklädd med Kraft ifrån Höjden till ande,kropp och själ!!!
Herrens rika Välsignelse!!!
KRAAAM!!!

http://helenemarguerite.blogspot.com

 
paloma

paloma

5 december 2012 12:10

Ja det är hemskt väder! Lillan ville inte gå till skolan knappt, en tillslut gick hon sorgsen i väg, stackarn! J vi är sjuka båda 2 nu jag går ju inte vara ute i kylan på grund av min enda fungerande lunga! vill inte förlora den med...hur har du det med ditt hjärta nu? tänker så på dig,kram

http://www.paloma.bloggplatsen.se

 
Znogge

Znogge

5 december 2012 12:32

Är man sjuk så är man och vissa saker påskyndar man inte. Hoppasd du kryar på dig snart och att vädret lgnar sig.

http://znogge.wordpress.com

 
GeddFish

GeddFish

5 december 2012 12:56

Hoppas du kryar på dig snart, fina Wiolettan!
Kroppen gör sitt eget race och man kan bara försöka vara snäll mot den, så att den får läka i lugn och ro.
Du skriver så sant om de problem som kan uppstår och gör så, när man minst anar det.
Jag har varit ute i snöovädret, hade jag anat att det skulle vräka på mer, hade jag nog tänkt mig för, men jag är glad att jag tog mig till gympan och hem kom jag.
Varma kramar till dig från Gerd ♥♥♥

http://gerd-geddfish.blogspot.com

 
Tony Malmqvist

Tony Malmqvist

5 december 2012 14:28

Ja, även hos oss har vintern slagit till med råge, allt kom visst på en gång. Jadu, själv försöker jag hela tiden lära mig att bli mer beroende av Gud, för visst är det så att det är fördel om Gud får vara med och inte bara på ett hörn.
Gud välsigne dig! Och ha i övrigt en fortsatt bra dag

http://friattleva.blogspot.se

 
Marit

Marit

5 december 2012 21:37

Oj, så det har snöat nu! För tillfället så är det uppehåll här.
Hoppas att du kryar på dig fort!

Önskar dig en god natt och sov gott!
Kram ♥

http://mammayth48.wordpress.com

 
Kikkan

Kikkan

5 december 2012 21:42

Det var väldans vad med snö det har kommit hos Er. Vi fick några millimeter i morse och det orsakade massa elände på bl.a en del flygplatse. Var försiktiga när Ni kan ta Er ut igen på Era promenader. London Kramar ♥♥♥

http://kickssons.bloggplatsen.se

 
Simona

Simona

5 december 2012 22:18

Här i Skellefteå har det också och är just nu snöoväder... Upp mot 20 grader kallt har det varit idag också... Krya på dig kram ♥

http://pågottochont:blogspot.com

 
Lena

Lena

6 december 2012 15:07

Oj? inget inlägg här & inget på det förra! fast jag skrivit, undra varför dom ramlat bort?...
Nåja, snö har ni fått & nu får vi! ;) & återigen ser man hur skört allt är...

Kram finaste♥ /Lena

http://frallorna.bloggplatsen.se

 
Bling

Bling

6 december 2012 18:36

Du skriver så klokt, och just det om att fundera över vad som är viktigt..så sant.Är man van att promenera så är det tråkigt när man inte kommer ut, men du får krya på dej.
Stor Kram <3

http://savebling.blogspot.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av wiolettan - 3 juli 2023 21:19

  Nu har jag ”fått” min nya dator, men jag kan inte använda den än. Den förra datorn ville inte som jag ville längre. Denna är en nyare version.   Allt måste börjas om från början så det kanske dröjer innan ni får något livstecken i...

Av wiolettan - 22 juni 2023 16:43

  Nu har vi haft det mycket varmt i så många dagar och endast lite regn. I mitt tycke alldeles för varmt. Jag mår inte bra då det blir så här, eller mitt hjärta tycker inte om det. Börjar mer och mer förstå att det finns många äldre som inte klarar...

Av wiolettan - 13 juni 2023 08:41

  Vi har ju genom våra resor i Sverige besökt nästan samtliga domkyrkor. På den här Värmlands resan fick vi tillfälle att se Karlstads domkyrka så nu har vi bara Luleås kvar.   Båda tycker vi om att besöka kyrkor. Ibland är de stängda och iblan...

Av wiolettan - 9 juni 2023 08:33

  Vi har nu kommit tillbaka hem, ifrån vår tripp till Värmland, har varit hemma flera dagar och tagit igen oss. Det låter det. Måste vila efter det att vi varit på semester. Ja, jag säger då det.   Resan har gått bra, utan missöden och det är v...

Av wiolettan - 30 maj 2023 16:16

    Vi var för ett tag sedan ute och åkte med bilen. Lite för att komma ut och mycket för att se hur jag klarade av detta med att sitta i bilen ett bra tag. Vi vill ju så gärna bila upp till mitt föräldrahem i Ångermanland i sommar.       ...

Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards