Direktlänk till inlägg 7 december 2012

Bättre

Av wiolettan - 7 december 2012 09:15


Idag ingen feber. Hosta och snuva kvar men jag känner mig betydligt mycket starkare. Det är otroligt så nedsatt orken blir av några dagar med feber och i stillhet. Men, det är bara att ta nya tag och det var det vi gjorde med en morgonpromenad, länge sedan senast.


 

En bild som jag tog vid Tulegatan.

Det första vi fick göra då vi kom ut var och hjälpa en person att få loss sin bil. Han kom varken framåt eller bakåt. Han hade parkerat sin bil på Tulegatan och plogbilen hade varit framme och plogat gatan så bilarna som fanns där hade det kämpigt. Efter ett bra tag fick vi med förenade krafter loss hans bil, ja, det var mest mysingen som jobbade. Ni må tro att den unge mannen var tacksam då han åkte iväg.


Det var inte plogat runt hela Lötsjön heller så en  bra bit blev det att plumsa. Men, frisk luft, tänk så härligt det är, riktigt känner hur det skänker nya krafter.


Ett Bibelord på vägen, även i dag ifrån Psaltaren, denna gång kap.119 vers 105:


"Ditt ord är mina fötters lykta

och ett ljus på min stig"



 
 
Piedra

Piedra

7 december 2012 10:42

Ett ljus på min stig är precis vad jag behöver just nu.
Ja, hu så mycket snö det ser ut att vara på bilden. Vi har inte fullt lika mycket här. Jag fasar alltid för vintrarna, speciellt med tanke på bilkörning. I förrgår och igår kom jag faktiskt ut på små promenader, för då var Vännen här med hundarna. Men ensam kommer jag aldrig ut numera. Det är för tungt att gå ensam.
Fortsätt krya på dig! Kram! ♥

http://piedra.bloggplatsen.se

 
Marit

Marit

7 december 2012 10:51

Skönt att du är på bättringsvägen!
Ta det lugnt med att plumsa i snön o.d Inte anstränga dig =)
Hoppas att vi kommer ut på en promenad idag. Såg att traktorn var precis här och plogade, då går det säkert bra.

Önskar dig en finfin dag!
Kram ♥

http://mammayth48.wordpress.com

 
GeddFish

GeddFish

7 december 2012 12:14

Så fint bibelord. Ja, jag ska ta till mig.
Har precis sjungit upp mig med gospel julsånger, tränar inför 16 december i Otterstads kyrka ute på Kållandsö, har du varit där? Det är nära Läckö slott.
Så härligt att du är bättre!♥ Varm kram /Gerd♥ som packar ner det sista för bussfärden♥

http://gerd-geddfish.blogspot.com

 
Znogge

Znogge

7 december 2012 15:02

Så skönt att du känner dig bättre i dag för visst tar det på krafterna att ha feber.

Håller med Geddfish, det var vackra ord.

Ha en fin fredagskväll!

http://znogge.wordpress.com

 
blessingsrehab

blessingsrehab

7 december 2012 17:24

Ja vi får nya tag..Wiolettan fin som figurin vill jag lova :)...Jag har tänkt på att när det är Kaos av olika slag, så hjälper man sin medmänniska med glädje. Varför kan man inte göra det utan kaos..Idag kom de lite mer snö men inga mängdera alls..Fint i karlstad./Bless

http://Blessingsrehab.bloggplatsen.se

 
paloma

paloma

8 december 2012 14:57

Vad skönt du med är bättre!
Ja vilket pulsande det varit nu.. var ute i torsdags! Är på väg till Akalla nu få se om vi får pulsa i dag med, det är lite halv dant med plogandet här i sundbyberg! Hoppas ni får en fin advent! KRAM

http://www.paloma.bloggplatsen.se

 
blessingsrehab

blessingsrehab

9 december 2012 13:23

God advent ♥ Blessings.

http://Blessingsrehab.bloggplatsen.se

 
Tony Malmqvist

Tony Malmqvist

10 december 2012 12:54

Kan tänka mig han blev tacksam! Inte speciellt vanligt att folk tar sig tid nu för tiden och ännu värre blir det nu när julen närmar sig.
Suck ja, vilken tid va!
Ha det gott!

http://friattleva.blogspot.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av wiolettan - 3 juli 2023 21:19

  Nu har jag ”fått” min nya dator, men jag kan inte använda den än. Den förra datorn ville inte som jag ville längre. Denna är en nyare version.   Allt måste börjas om från början så det kanske dröjer innan ni får något livstecken i...

Av wiolettan - 22 juni 2023 16:43

  Nu har vi haft det mycket varmt i så många dagar och endast lite regn. I mitt tycke alldeles för varmt. Jag mår inte bra då det blir så här, eller mitt hjärta tycker inte om det. Börjar mer och mer förstå att det finns många äldre som inte klarar...

Av wiolettan - 13 juni 2023 08:41

  Vi har ju genom våra resor i Sverige besökt nästan samtliga domkyrkor. På den här Värmlands resan fick vi tillfälle att se Karlstads domkyrka så nu har vi bara Luleås kvar.   Båda tycker vi om att besöka kyrkor. Ibland är de stängda och iblan...

Av wiolettan - 9 juni 2023 08:33

  Vi har nu kommit tillbaka hem, ifrån vår tripp till Värmland, har varit hemma flera dagar och tagit igen oss. Det låter det. Måste vila efter det att vi varit på semester. Ja, jag säger då det.   Resan har gått bra, utan missöden och det är v...

Av wiolettan - 30 maj 2023 16:16

    Vi var för ett tag sedan ute och åkte med bilen. Lite för att komma ut och mycket för att se hur jag klarade av detta med att sitta i bilen ett bra tag. Vi vill ju så gärna bila upp till mitt föräldrahem i Ångermanland i sommar.       ...

Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards