Direktlänk till inlägg 10 december 2012

Vinter morgon.

Av wiolettan - 10 december 2012 14:00


Vilken vanemänniska jag är. Jag har ju inte loggat in här så många gånger sedan jag började om med mitt bloggande. Men, nästan varje gång så börjar jag med att skriva "optimist", det sitter så djupt i mig eftersom jag hette så i många år. Undrar om jag alltid kommer att börja med det felet?


Nu har vi så mycket med snö och det är så vackert. Jag håller mig mestadels inomhus, känns bäst så. Vi tog en morgonrunda i morse och njöt av stillheten.


 

Denna bild tog jag i morse. Det syns som om månen har en näsa, nästan.


 

Den här tog jag, för att huset såg nästan ut som en adventskalender, med sina tända fönster.

Jag tycker så synd om dessa äldre. (Jo, jag vet jag är också äldre till åren, men känner mig inte så gammal). I allafall, dessa människor som kommer med rullatorer, käppar eller stavar och försöker att ta sig fram. Så jobbigt det verkar. Många gånger vill jag gå fram och fråga om jag inte kan hjälpa till på något sätt, men vet samtidigt att det är inte mycket jag kan göra. Men att se hur de kämpar, det skär i hjärtat. Förstår om de av förståeliga skäl längtar till vår och sommar. Men annars, det är så vackert ute.


Jag håller för det mesta i mysingens hand,  ibland för att det är halt och ibland för att det är moddigt, så är det skönt också.


 Litar på att det finns en som alltid vet var jag är och hjälper och bevarar.


Det står nämligen i Psalm 139 vers 9-10.


Toge jag morgonrodnadens vingar

gjorde jag mig en boning ytterst i havet,

så skulle också där din hand leda mig

och din högra hand fatta mig.

 
 
Znogge

Znogge

10 december 2012 15:49

Nej, inte är det lätt för äldre och handikappade att ta sig fram i detta väder. Här skottades i går men i morse var det lika illa. Vägarna var inte heller roliga i morse och jag är förvånad över att så pass många kör så fort. Att de vågar...

Kram

http://znogge.wordpress.com

 
Piedra

Piedra

10 december 2012 17:09

Det tar ett tag innan man slutar göra saker av gammal vana - jag har själv samma problem med ett lösenord jag blev tvungen att byta - men till slut fastnar det nya. Fast det tar sin tid måste jag säga, trots att jag loggar in de flesta dagar.
Nej, hu vilket väder det är! Många rörelsehindrade kommer nog inte ut överhuvudtaget. Själv har jag blivit tvungen att ta över skottningen, eftersom sonen som brukade skotta har övergett mig helt och hållet. Orkar inte med skottningen, så jag vet inte hur det ska gå om det fortsätter att snöa på det här viset.
Tack för att du ber! Varm kram! ♥

http://piedra.bloggplatsen.se

 
Marit

Marit

10 december 2012 19:33

Visst är det vacker ute nu.
Men det är som du skriver; besvärligt för många att ta sig fram.
Idag tog vi en tur till Katrineholm och det gick bra med trafiken.

Önskar dig en skön kväll!
Kram ♥

http://mammayth48.wordpress.com

 
Bling

Bling

10 december 2012 20:09

Månen ser ut att ha en liten näsa :)
Finns många som kämpar i snön och har svårt att ta sig fram, såg en äldre man idag som drog sin rulator ...men han hade en dam med sig som hjälpte honom som tur var. Det var en fin vers.
Kram <3

http://savebling.blogspot.se

 
Lena

Lena

11 december 2012 11:23

Visst har månen en näsa! det har jag alldrig sett tidigare hi hi..

Ja många får kämpa i snön, både mäniskor & djur, & nu är det mycket snö över hela landet tror jag, & även om jag gillar snön, så visst är det enklare på alla vis när det är sommar...

Att hålla handen är både mysigt & skönt & så brukar jag säga -faller en så faller alla ha ha.. ;) jag har brodd på skorna nu, annars vågar jag knapt mej ut.

I vanlig ordning älskar jag era promenad bilder♥

Kram på dej♥ /Lena

http://frallorna.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av wiolettan - 3 juli 2023 21:19

  Nu har jag ”fått” min nya dator, men jag kan inte använda den än. Den förra datorn ville inte som jag ville längre. Denna är en nyare version.   Allt måste börjas om från början så det kanske dröjer innan ni får något livstecken i...

Av wiolettan - 22 juni 2023 16:43

  Nu har vi haft det mycket varmt i så många dagar och endast lite regn. I mitt tycke alldeles för varmt. Jag mår inte bra då det blir så här, eller mitt hjärta tycker inte om det. Börjar mer och mer förstå att det finns många äldre som inte klarar...

Av wiolettan - 13 juni 2023 08:41

  Vi har ju genom våra resor i Sverige besökt nästan samtliga domkyrkor. På den här Värmlands resan fick vi tillfälle att se Karlstads domkyrka så nu har vi bara Luleås kvar.   Båda tycker vi om att besöka kyrkor. Ibland är de stängda och iblan...

Av wiolettan - 9 juni 2023 08:33

  Vi har nu kommit tillbaka hem, ifrån vår tripp till Värmland, har varit hemma flera dagar och tagit igen oss. Det låter det. Måste vila efter det att vi varit på semester. Ja, jag säger då det.   Resan har gått bra, utan missöden och det är v...

Av wiolettan - 30 maj 2023 16:16

    Vi var för ett tag sedan ute och åkte med bilen. Lite för att komma ut och mycket för att se hur jag klarade av detta med att sitta i bilen ett bra tag. Vi vill ju så gärna bila upp till mitt föräldrahem i Ångermanland i sommar.       ...

Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards