Alla inlägg den 13 december 2012

Av wiolettan - 13 december 2012 09:40


I morse stod de stackars hägrarna vid vaken i Råstasjön. Varje vinter samlas de där i förhoppning om att någon ska komma med lite strömming. Och, någon gör det.


 

I bakgrunden ser ni Friends Arena.



 

En bättre bild av den nya arenan.


 

Vi träffade denne "någon" en dag. Han kom med sin bil och slängde en efter en av sina strömmingar. Hägrarna tog sig försiktigt framåt, ifrån vaken, upp på stranden och nästan till bilen och de som vågade och hann blev morgonens vinnare.


Igår var jag till tandläkaren och blev av med 635:- Det gjorde ingenting för jag hade inga hål så jag tyckte att det var det värt. Jag har haft tur, senaste fem åren, inga besvärligheter eller hål.


I morse hade vi minus 9 grader och nästan vindstilla så det var ett härligt vinterväder. Nu har de också hunnit ifatt med plogningen här i Sundbyberg så det går bra att gå. Det är skönt, för det är inte så lätt för äldre att ta sig fram i snömodden. Jag har klarat mig ifrån att halka eller ramla.


Psalm 121 vers 1-2


Jag lyfter mina ögon upp till bergen.

varifrån skall min hjälp komma?

Min hjälp kommer från Herren

som har gjort himmel och jord.


Hoppas att vi alla får en bra Luciadag



Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards