Direktlänk till inlägg 13 december 2012

Lucia dagen

Av wiolettan - 13 december 2012 09:40


I morse stod de stackars hägrarna vid vaken i Råstasjön. Varje vinter samlas de där i förhoppning om att någon ska komma med lite strömming. Och, någon gör det.


 

I bakgrunden ser ni Friends Arena.



 

En bättre bild av den nya arenan.


 

Vi träffade denne "någon" en dag. Han kom med sin bil och slängde en efter en av sina strömmingar. Hägrarna tog sig försiktigt framåt, ifrån vaken, upp på stranden och nästan till bilen och de som vågade och hann blev morgonens vinnare.


Igår var jag till tandläkaren och blev av med 635:- Det gjorde ingenting för jag hade inga hål så jag tyckte att det var det värt. Jag har haft tur, senaste fem åren, inga besvärligheter eller hål.


I morse hade vi minus 9 grader och nästan vindstilla så det var ett härligt vinterväder. Nu har de också hunnit ifatt med plogningen här i Sundbyberg så det går bra att gå. Det är skönt, för det är inte så lätt för äldre att ta sig fram i snömodden. Jag har klarat mig ifrån att halka eller ramla.


Psalm 121 vers 1-2


Jag lyfter mina ögon upp till bergen.

varifrån skall min hjälp komma?

Min hjälp kommer från Herren

som har gjort himmel och jord.


Hoppas att vi alla får en bra Luciadag



 
 
Marit

Marit

13 december 2012 11:01

Så snällt och omtänksamt att mata hägrarna. Dom behöver nog lite mat och tillskott nu i kylan.
Här hade vi -20,1° kl 5 i morse.

Skönt att komma undan med bara en undersökning hos tankläkaren.
Peppar, peppar, jag har också kommit lindrigt undan nu.

Önskar dig/er en fin och trevlig dag!
Kram ♥

http://mammayth48.wordpress.com

 
GeddFish

GeddFish

13 december 2012 11:52

Det är guld värt att inte behöva gödsla med pengarna på tandläkaren, utan att tänderna sköter sig, man får ju hjälpa till lite själv också *ler*
Jag önskar dig och Mysingen en härlig Luciadag! Kram Gerd♥

http://gerd-geddfish.blogspot.com

 
Piedra

Piedra

13 december 2012 12:54

Jag tycker också det är värt pengarna hos tandläkaren, när man inte har några hål eller andra besvär.
Nu har det börjat snöa här igen, så det blir ingen promenad idag heller för mig.
Kram! ♥

http://piedra.bloggplatsen.se

 
Znogge

Znogge

13 december 2012 14:15

Har man inga hål kan man stå ut med den utgiften. Jag brukar alltid ha något tyvärr :-(

Ha en fin Lucia!

http://znogge.wordpress.com

 
Kaisa

Kaisa

13 december 2012 15:18

Vilka fina bilder du har tagit.... Undrar varför inte hägrarna fryser?

Lucia kram ❤

http://andestyrka.blogspot.com

 
Simona

Simona

13 december 2012 21:33

Hoppas att Lucidagen har varit en bra dag för dig och Mysingen. Kram ♥

http://pågottochont:blogspot.com

 
M Anneli A

M Anneli A

13 december 2012 23:39

Smyger in i natten.. Fina bilder du har lagt ut.
Stackars fåglar, dom måste frysa om tossingarna =)
Jag försöker mata fåglarna som är utanför med allt möjligt. Nu har dom fått lite äpplen oxo =)
Dröm sött kram kram ♥♥♥

http://mittnyaliv66.bloggplatsen.se

 
paloma

paloma

14 december 2012 09:09

Man är så glad de kommer med fisk till de vackra stanna kvar fåglarna! Så de flesta har en chans att överleva vintern!" Vi skall visst få dåligt väder i helgen nu igen blåst och kallt!
Jag skall till tandläkaren i nästa vecka.. har nog fått ett hål i ena sido tanden.. har annars klarat mig bra jag med har haft 2 hål sedan 1990. jag är så noga med att borsta tänderna eftersom jag är liv rädd!!! för tandläkaren! Men nu är det dax! Har jag fler hål får de ta de på en gång så jag slipper gå dit igen gör hellre allt på en gång! det är så hemskt det är så dyrt att gå till tandläkaren! Hoppas du får en fin helg! KRAM

http://www.paloma.bloggplatsen.se

 
Lena

Lena

15 december 2012 17:32

Ja dessa älskade fåglar ska åxå ha mat♥ jag matar skatorna året om, men på somrarna är dom ganska så "självgående" fniss, eller rättare sagt, dom äter gärna upp den kattmat som katterna inte äter upp på en gång ;) för katterna vill ha sin mat ute då, nu är katterna inne mest hela dagarna & nätterna & kissar helldre på låda än att sätta sej ute i kylan ;) så då har åxå skatorna sitt eget fat med godsaker, men ack ack så bortskämda dom är! äter inte ens fågeljordnötter som jag blandar i ;(

Kram & än en gång, jag älskar era promenadbilder♥ /Lena

http://frallorna.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av wiolettan - 3 juli 2023 21:19

  Nu har jag ”fått” min nya dator, men jag kan inte använda den än. Den förra datorn ville inte som jag ville längre. Denna är en nyare version.   Allt måste börjas om från början så det kanske dröjer innan ni får något livstecken i...

Av wiolettan - 22 juni 2023 16:43

  Nu har vi haft det mycket varmt i så många dagar och endast lite regn. I mitt tycke alldeles för varmt. Jag mår inte bra då det blir så här, eller mitt hjärta tycker inte om det. Börjar mer och mer förstå att det finns många äldre som inte klarar...

Av wiolettan - 13 juni 2023 08:41

  Vi har ju genom våra resor i Sverige besökt nästan samtliga domkyrkor. På den här Värmlands resan fick vi tillfälle att se Karlstads domkyrka så nu har vi bara Luleås kvar.   Båda tycker vi om att besöka kyrkor. Ibland är de stängda och iblan...

Av wiolettan - 9 juni 2023 08:33

  Vi har nu kommit tillbaka hem, ifrån vår tripp till Värmland, har varit hemma flera dagar och tagit igen oss. Det låter det. Måste vila efter det att vi varit på semester. Ja, jag säger då det.   Resan har gått bra, utan missöden och det är v...

Av wiolettan - 30 maj 2023 16:16

    Vi var för ett tag sedan ute och åkte med bilen. Lite för att komma ut och mycket för att se hur jag klarade av detta med att sitta i bilen ett bra tag. Vi vill ju så gärna bila upp till mitt föräldrahem i Ångermanland i sommar.       ...

Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards