Alla inlägg den 16 december 2012

Av wiolettan - 16 december 2012 10:59


Promenaden i morse var lite tung. Bitvis var det lite för mycket med snö för att det skulle kännas lätt att gå. Men jag ska inte klaga, det gick bra ändå. Då det blir lite jobbigt säger vi: "Nu är vi på väg hem". Vi har  ett mål, framöver.


En del av den myckna snön försvann i går, det har blivit lite varmare. Endast två minusgrader i morse.


 

Denna snögubbe som någon har gjort, försvinner pö om pö.


Den påminner mig om Nils Ferlin som sitter som staty i Filipstad. Mysingen och jag var på tre olika resor i sommar. Bland annat gjorde vi en bilresa ner åt landet. Västergötland, Östergötland, Småland, Halland och Skåne  var en del av landskapen vi bilade igenom på väg ner till Danmark. Med trevliga små uppehåll i olika städer.


 

Då i Filipstad förevigade jag mysingen tillsammans med Ferlin på en bänk. Vi gjorde denna resa i samband med mysingens 70-årsdag, det var hans önskemål som födelsedagspresent, kan man säga.


Du behöver inte vara mållös,

Gud har dukat till morgon, middag och aftonmål.

Du behöver inte vara mållös.

Gud vill lägga orden i din mun.

Du behöver inte vara mållös.

det finns ett himmelskt mål,

som väntar på dig.


Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards