Direktlänk till inlägg 16 december 2012

Mållös.

Av wiolettan - 16 december 2012 10:59


Promenaden i morse var lite tung. Bitvis var det lite för mycket med snö för att det skulle kännas lätt att gå. Men jag ska inte klaga, det gick bra ändå. Då det blir lite jobbigt säger vi: "Nu är vi på väg hem". Vi har  ett mål, framöver.


En del av den myckna snön försvann i går, det har blivit lite varmare. Endast två minusgrader i morse.


 

Denna snögubbe som någon har gjort, försvinner pö om pö.


Den påminner mig om Nils Ferlin som sitter som staty i Filipstad. Mysingen och jag var på tre olika resor i sommar. Bland annat gjorde vi en bilresa ner åt landet. Västergötland, Östergötland, Småland, Halland och Skåne  var en del av landskapen vi bilade igenom på väg ner till Danmark. Med trevliga små uppehåll i olika städer.


 

Då i Filipstad förevigade jag mysingen tillsammans med Ferlin på en bänk. Vi gjorde denna resa i samband med mysingens 70-årsdag, det var hans önskemål som födelsedagspresent, kan man säga.


Du behöver inte vara mållös,

Gud har dukat till morgon, middag och aftonmål.

Du behöver inte vara mållös.

Gud vill lägga orden i din mun.

Du behöver inte vara mållös.

det finns ett himmelskt mål,

som väntar på dig.


 
 
Znogge

Znogge

16 december 2012 11:57

På den bänken har nog många blivit förevigade ;-) Finns mycket fint att se i Sverige och det är trevligt att resa i sitt eget land. Jag skulle gärna vilja åka till Gotland...

Ha en fin tredje advent!

http://znogge.wordpress.com

 
GeddFish

GeddFish

16 december 2012 12:08

Vilket trevligt inlägg! Jag blev dock inte mållös - roligt uttryck, som kan tolkas på många sätt.
Sverige är vackert och jag har sett mycket, skriver dock som Znogge, att jag skulle vilja se Gotland. Fast det är nog ganska likt Öland, där jag varit - känns som - 100 ggr.
Danmark är också dejligt. Kram och trevlig 3 Advent!♥

http://gerd-geddfish.blogspot.com

 
Bling

Bling

16 december 2012 12:31

Trevliga bilder :)) har inte varit ute, men det är milt och ser moddigt ut, så jag stannar inne idag :)
Önskar er en fin tredje advent.
Kram ♥

http://savebling.blogspot.com

 
Piedra

Piedra

16 december 2012 14:52

"Du behöver inte vara mållös", den var bra! Här är snöslask, isigt, moddigt och jättehalt. Kram! ♥

http://piedra.bloggplatsen.se

 
Kaisa

Kaisa

16 december 2012 16:03

Hi hi, det var en kul snögubbe :-)

Hoppas du haft en fin dag min blev bättre än väntat, vilket betyder väldigt bra...

Kram på dig fina Wiolettan!

http://andestyrka.blogspot.com

 
blessingsrehab

blessingsrehab

16 december 2012 17:11

Så kul när fantasin får prägla i snömassorna hehe..Här är det synd om mig som bilist jag körde fast i smodderna 3 ggr igår :O..Nä jag skulle hållt mig inne..Men envis som en e!..Kramom Bless♥

http://Blessingsrehab.bloggplatsen.se

 
paloma

paloma

16 december 2012 19:03

Ja mildare i dag! Och så mycket halare! Det är inne väder för mig! Är så rädd att ramla!
härlig snögubbe där på bänken vilken konst!
hoppas ni haft en fin 3 e advent!
kram

http://www.paloma.bloggplatsen.se

 
Marit

Marit

17 december 2012 10:19

Trevliga bilder! Kul att få se Mysingen också =)
Idag håller jag mig inne, för det är som en skridskobana där ute.

Önskar dig en trevlig dag!
Kram ♥

http://mammayth48.wordpress.com

 
M Anneli A

M Anneli A

17 december 2012 19:13

En sån snögubbe skulle man göra.. Fast snön håller på att smälta bort nu. De är snöblandat regn idag o de är så trist.
Hoppas ni hade en fin tredje advent du o mysingen.
Ha en underbar kväll. Kram kram ♥

http://mittnyaliv66.bloggplatsen.se

 
Helene Marguerite

Helene Marguerite

18 december 2012 09:18

Det var en rolig bild,med snögubben på!!!
Ja,här håller också snön på att smälta,men de har sagt att det skulle bli lite kallare igen framöver...
Roligt att få se din fina"Mysing",,,jag fattade inte förut,vem det var,tänkte att det kanske var en katt,Ha,hahaha,,,ja,så går det när man inte är riktigt påläst.
Jag önskar er Herrens rika Välsignelse och att ni har fina,sköna förjulsdagar!!!
KRAAAM!!!

http://helenemarguerite.blogspot.com

 
Tony Malmqvist

Tony Malmqvist

18 december 2012 12:18

Haha! Helfestlig bid på snögubben där, trist bara att han nästan skulle töa bort. Samma väder här, idag dock nåt kyligare igen.
Ha det gott!
Var välsignad!

http://friattleva.blogspot.se

 
Simona

Simona

18 december 2012 23:04

En fin bild av Mysingen och Nils Ferlin ☺ Julkram♥ ♥ ♥

http://pågottochont:blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av wiolettan - 3 juli 2023 21:19

  Nu har jag ”fått” min nya dator, men jag kan inte använda den än. Den förra datorn ville inte som jag ville längre. Denna är en nyare version.   Allt måste börjas om från början så det kanske dröjer innan ni får något livstecken i...

Av wiolettan - 22 juni 2023 16:43

  Nu har vi haft det mycket varmt i så många dagar och endast lite regn. I mitt tycke alldeles för varmt. Jag mår inte bra då det blir så här, eller mitt hjärta tycker inte om det. Börjar mer och mer förstå att det finns många äldre som inte klarar...

Av wiolettan - 13 juni 2023 08:41

  Vi har ju genom våra resor i Sverige besökt nästan samtliga domkyrkor. På den här Värmlands resan fick vi tillfälle att se Karlstads domkyrka så nu har vi bara Luleås kvar.   Båda tycker vi om att besöka kyrkor. Ibland är de stängda och iblan...

Av wiolettan - 9 juni 2023 08:33

  Vi har nu kommit tillbaka hem, ifrån vår tripp till Värmland, har varit hemma flera dagar och tagit igen oss. Det låter det. Måste vila efter det att vi varit på semester. Ja, jag säger då det.   Resan har gått bra, utan missöden och det är v...

Av wiolettan - 30 maj 2023 16:16

    Vi var för ett tag sedan ute och åkte med bilen. Lite för att komma ut och mycket för att se hur jag klarade av detta med att sitta i bilen ett bra tag. Vi vill ju så gärna bila upp till mitt föräldrahem i Ångermanland i sommar.       ...

Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards