Direktlänk till inlägg 21 december 2012

Några tankar.

Av wiolettan - 21 december 2012 09:01


Det snöar så vackert utanför fönstret. Med vackert menar jag att snöflingorna dalar ner. Inte som det har varit ett tag nu att det "snöar på snedden". Blåsten ställer till det.


Annars är det som vanligt, kanske lite mer att jobba med och tänka på. Mest då för mysingen, han har verkligen fullt upp, varje dag. Idag ska han in till stan på ett logemöte, eller rättare sagt, i kväll. Nu mitt på dagen ska han till Centrumkyrkan på begravning. Han är med i Huskören  och en av dess medlemmar har fått flytta till sitt himmelska hem, så kören ska sjunga i kyrkan och på samvaron efteråt. I förrgår var det också begravning i samma kyrka. En, av livet tilltufsad tjej, som efter många år av missbruk och hemlöshet blivit frälst och kommit med i vår församling, har också fått hembud. Båda dessa har, enligt doktorsexpertis, levt på "övertid" i flera år.  Enligt läkarna ska man inte kunna leva så länge med de sjukdomarna.


Det finns ett hem där evig sång skall klinga.

Det finns ett hem där frälsta skaror bringa,

ett evigt pris till Jesus kär.

Mitt hem är där, mitt hem är där.


Det finns ett hem, inom vars portar klara.

Han samla skall de återlöstas skara.

Där varje huvud krona bär,

Mitt hem är där, mitt hem är där.


Vid vår promenad i morse träffade vi nästan inga som vi kände. Det var bara en dam med sin hund som vi hälsade på. Det känns lite tomt och ovant. Vi är ju annars bra många som ses varje morgon, vissa stannar vi och pratar med, men de flesta hälsar vi bara på. Det är kanske 10-15 st som vi har blivit mer eller mindre bekanta med på dessa våra morgonturer. Så det blir en saknads känsla då vi inte ses.


 


"Gröna stugan" som vi gick förbi i morse. Ett trevligt julpyntat matställe.



 
 
GeddFish

GeddFish

21 december 2012 09:59

God förmiddag! Tittade på din presentation av dig själv, vad vacker den var, den violetta dockan *ler*
Så duktiga ni är, jag bara skulle vilja vara en del i ett par, som går varje förmiddag, morgontid är inte min melodi.
Det var ett vackert kort på "Gröna stugan"! Kram och God Jul på er. /Gerd♥

http://gerd-geddfish.blogspot.com

 
Ninnibeth

Ninnibeth

21 december 2012 10:20

Tänkte också på att det var "vackersnö" imorse när jag gick till jobbet. Jag är ju en så'n där som älskar snö, men den får gärna singla ner & inte attackera som små hagelkorn...

(((kram)) & God Jul!

http://ninnibeth.wordpress.com

 
Kaisa

Kaisa

21 december 2012 10:21


Gillar den Wioletta dockan! :-)

Varm kram med hjärta får du här!

http://andestyrka.blogspot.com

 
Marit

Marit

21 december 2012 10:35

Nu är det skönt att promenera igen när det inte stormar och pyr runt öronen =)
Idag skall vi åka till barnbarnet i Tumba, det blir kul.
Om att hälsa på folk: Vi har ju flyttat till Flen nu och här hälsar dom flesta på varandra. Jättetrevligt!
Livets vägar är så olika...

Önskar dig/er en fantastisk dag!
Kram ♥

http://mammayth48.wordpress.com

 
Znogge

Znogge

21 december 2012 15:56

Livet ja. Inte alltid så lätt att leva... Men ändå underbart!

Önskar dig en fin kväll!

Kram

http://znogge.wordpress.com

 
paloma

paloma

21 december 2012 19:44

Vad fint de gjort vid gröna stugan!
Trist med dina vänner som fått lämna in...men de är hos gud nu.kommer in och önskar er god jul innan julaftonen. stor kram från mig!

http://www.paloma.bloggplatsen.se

 
Piedra

Piedra

21 december 2012 20:55

Vad mysig den gröna stugan ser ut! Skulle bra gärna vilja bo i ett sådant hus. Kram! ♥

http://piedra.bloggplatsen.se

 
M Anneli A

M Anneli A

21 december 2012 21:38

Tänk att vi klarade oss den här gången oxo. Världen gick inte under =)
Migränen är ok idag, de är jobbigt när jag får den.
Hoppas ni har haft en bra dag o en riktigt mysig kväll.
Dröm sött många kramar ♥♥♥

http://mittnyaliv66.bloggplatsen.se

 
Kikkan

Kikkan

22 december 2012 01:45

Sist jag var vid Gröna stugan firade tre kusiner sina 50-årsdagar!! men det var några år sedan nu. Samma 3 kusiner döptes samtidgt också för ännu fler år sedan. Hoppas Ni båda får en fin & fridfull jul. London kramar ♥♥♥

http://kickssons.bloggplatsen.se

 
Ulla

Ulla

22 december 2012 14:36

Livet ja,,,,,livet är här och nu,,,,eller som det är.

Önskar dig en skön julhelg,,,,

http://hoppets.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av wiolettan - 3 juli 2023 21:19

  Nu har jag ”fått” min nya dator, men jag kan inte använda den än. Den förra datorn ville inte som jag ville längre. Denna är en nyare version.   Allt måste börjas om från början så det kanske dröjer innan ni får något livstecken i...

Av wiolettan - 22 juni 2023 16:43

  Nu har vi haft det mycket varmt i så många dagar och endast lite regn. I mitt tycke alldeles för varmt. Jag mår inte bra då det blir så här, eller mitt hjärta tycker inte om det. Börjar mer och mer förstå att det finns många äldre som inte klarar...

Av wiolettan - 13 juni 2023 08:41

  Vi har ju genom våra resor i Sverige besökt nästan samtliga domkyrkor. På den här Värmlands resan fick vi tillfälle att se Karlstads domkyrka så nu har vi bara Luleås kvar.   Båda tycker vi om att besöka kyrkor. Ibland är de stängda och iblan...

Av wiolettan - 9 juni 2023 08:33

  Vi har nu kommit tillbaka hem, ifrån vår tripp till Värmland, har varit hemma flera dagar och tagit igen oss. Det låter det. Måste vila efter det att vi varit på semester. Ja, jag säger då det.   Resan har gått bra, utan missöden och det är v...

Av wiolettan - 30 maj 2023 16:16

    Vi var för ett tag sedan ute och åkte med bilen. Lite för att komma ut och mycket för att se hur jag klarade av detta med att sitta i bilen ett bra tag. Vi vill ju så gärna bila upp till mitt föräldrahem i Ångermanland i sommar.       ...

Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards