Direktlänk till inlägg 22 december 2012

Snö och åter snö.

Av wiolettan - 22 december 2012 17:30


Otroligt så mycket snö det har kommit. Det är så vitt och fint och jag tycker inte att det känns halt utan det har gått bra att gå. Det är skönt. Idag har det snöat av och till hela dagen.


 

Här gick vi i morse. Naturen är lite vacker på något sätt.


Vi såg en näbbmus, så liten så liten, mitt i all snö. Den sprang fram och tillbaka, ibland var den under snön och ibland ovanpå.


 

Bilden blev lite suddig ser jag.


 

Här syns den precis framför staketet vid vattnet, men bara som en liten rund sten. Ser ni den? Undrar om den kanske bor där någonstans?

Det är is på Lötsjön annars, men inte här där kommunen har gjort en plats för sjöfåglarna.

I morse var vi och skulle slänga våra sorteringssopor.

 


Så här såg det ut. Idag är det lördag och då hämtas det väl inte några sopor, knappast heller på söndag eller julafton, men vi får se.


Julafton ja, den är i övermorgon redan. Många har en hel del att göra nu med att göra det fint och förbereda all julmat.


Det kommer mig att tänka på en barnhistoria.


Det var fråga om uppsatsskrivning i femte klass och ämnet var Julförberedelser. En av de unga författarna skrev så här:

"Lite före jul köper min mamma en halv gris och även innanmätet av en slaktare, som hon sedan gör korv av".



 
 
Piedra

Piedra

22 december 2012 18:04

Visst är det vackert med snö! Och ljust och fint blir det. Här ska det tydligen komma ett rejält snöoväder imorgon, så det blir till att stanna inomhus. Kram! ♥

http://piedra.bloggplatsen.se

 
GeddFish

GeddFish

22 december 2012 19:15

Jag säger samma som Piedra, det ska komma snö, men dit jag ska blir det inte förrän på eftermiddagen, så jag får köra på förmiddagen, ska ända upp till Dalsland.
GOD JUL och kram♥

http://gerd-geddfish.blogspot.com

 
Simona

Simona

22 december 2012 20:29

I norrland är det då inte brist på att det snöar. Tror att det nästan har snöat varenda dag här i Skellefteå under December... God Jul önskar jag dig och Mysingen! Julkramar ♥ ♥ ♥

http://pågottochont:blogspot.com

 
Znogge

Znogge

22 december 2012 22:50

Så söt den är när den tassar fram!

Kram

http://znogge.wordpress.com

 
Marit

Marit

23 december 2012 13:06

Härliga vinterbilder!

Jag önskar dig/er en riktigt god och trevlig jul!

Kram ♥♥♥

http://mammayth48.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av wiolettan - 3 juli 2023 21:19

  Nu har jag ”fått” min nya dator, men jag kan inte använda den än. Den förra datorn ville inte som jag ville längre. Denna är en nyare version.   Allt måste börjas om från början så det kanske dröjer innan ni får något livstecken i...

Av wiolettan - 22 juni 2023 16:43

  Nu har vi haft det mycket varmt i så många dagar och endast lite regn. I mitt tycke alldeles för varmt. Jag mår inte bra då det blir så här, eller mitt hjärta tycker inte om det. Börjar mer och mer förstå att det finns många äldre som inte klarar...

Av wiolettan - 13 juni 2023 08:41

  Vi har ju genom våra resor i Sverige besökt nästan samtliga domkyrkor. På den här Värmlands resan fick vi tillfälle att se Karlstads domkyrka så nu har vi bara Luleås kvar.   Båda tycker vi om att besöka kyrkor. Ibland är de stängda och iblan...

Av wiolettan - 9 juni 2023 08:33

  Vi har nu kommit tillbaka hem, ifrån vår tripp till Värmland, har varit hemma flera dagar och tagit igen oss. Det låter det. Måste vila efter det att vi varit på semester. Ja, jag säger då det.   Resan har gått bra, utan missöden och det är v...

Av wiolettan - 30 maj 2023 16:16

    Vi var för ett tag sedan ute och åkte med bilen. Lite för att komma ut och mycket för att se hur jag klarade av detta med att sitta i bilen ett bra tag. Vi vill ju så gärna bila upp till mitt föräldrahem i Ångermanland i sommar.       ...

Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards