Alla inlägg den 7 januari 2013

Av wiolettan - 7 januari 2013 16:27


Mysingen och jag brukar köpa Expressens bilaga på måndagar, den med 14 st kryss. Så hjälps vi åt att lösa alla kryssen och sedan skickar vi in dom. Ibland vinner vi, men mera sällan.


Vi har under åren lärt oss uppskatta vissa korsordsmakare mer och andra mindre. Även olika svårighetsgrader finns det och vi löser alla även de med bara en geting, likaledes de med 5 getingar, svåraste.


Men föregående vecka blev vi båda så ledsna. Ett kryss var fel, det stämde inte alls, frågorna med rutorna, det var uppåt väggarna galet. Lena Roswall heter konstruktören och hon är bland de bästa vi vet i dessa sammanhang. Har alltid så underfundiga och kluriga frågor. Ett plus till är att hon aldrig har namn, platser eller orter som svar, utan synonymer och liknande. Så det går inte att slå upp i lexikon eller något sådant, vilket jag tycker är helt rätt, det gäller att tänka själv. Svårighetsgraden på hennes kryss brukar vara en fyra.


I alla fall. Mysingen skrev till Expressen och påpekade felet och idag kom det på mailen det rätta krysset. Det får nu inte vara med i tävlingen, men det gör ingenting, vi fick lösa Lenas Ordflätan.


Några kloka ord ifrån Optimistens låda:


Vi måste försöka ta till oss

vardagens glädjestunder.



Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards