Direktlänk till inlägg 10 januari 2013

Äntligen!

Av wiolettan - 10 januari 2013 14:32


Puh, så var det över för denna gång.


Jag pratar om hjärtflimret som började i natt vid 2-tiden och slutade vid cirka 11 i förmiddags. Det är tredje gången denna månad som jag har drabbats. Förut har det kommit, för det mesta 2 ggr per månad, ibland 1 gång och nu har det redan varit tre gånger i januari och det är bara den tionde, och rätt så långa pass. Det är så tröttande, jag blir nästan helt slut efterråt. Nu känner jag mig som jag tror att en urvriden trasa känner sig. Jag för statistik så att jag kan följa upp det hela.


Men, jag var tvungen att vandra ner till Vårdcentralen för att kolla PK värdet så att läkaren kan ordinera hur många Warantabletter jag ska ta. Mysingen följde med, så det gick bra.


Eftersom jag hade flimmer i morse, så kunde vi inte gå någon morgonrunda, tredje gången på dessa tio dagar på det nya året. Vad jag tänker om det? Nja, år 2013 är det. Min kompis Ingrid ska inte få reda på det, hon är den mest skrockfullaste person som jag känner. Jag litar på en högre makt som har sagt att "Han är med oss alla dagar intill tidens ände" och som också har sagt "vem av er kan, med allt sitt  bekymmer, lägga en enda aln till sin livslängd". Det sista står i Matteus kap.6


 

Denna snögumma, eller kanske snökatt, har någon jobbat lite extra med. Den piggade upp vår vandring en morgon.

 
 
Kaisa

Kaisa

10 januari 2013 15:18

Älskade Wiolettan, det är så trist att du skall behöva ha det så här. Det måste både vara otäckt och frustrerande...

En stor kram till dig!

http://andestyrka.blogspot.com

 
Marit

Marit

10 januari 2013 15:57

Stackars dig som har hjärtflimmer =( Inget kul precis.
Tur att du har Mysingen där med dig.
Jag var precis och skottade framför våran dörr och en bit utåt (till vägen). Det var skönt att röra på mig lite.

Önskar dig en fin och skön kväll!
Kram på er bägge 2 ♥

http://mammayth48.wordpress.com

 
GeddFish

GeddFish

10 januari 2013 16:36

Bedrövligt synd om dig, Wiolettan, för det måste kännas hemskt jobbigt och osäkert. Tur du har din Mysing, ett gott stöd.
Jag har precis varit ute i busvädret nu igen. Andra gången idag, och ingen hit, nehej. Blåser nordanvindar.
Allt gott till er två, kramar ♥♥♥

http://gerd-geddfish.blogspot.com

 
Znogge

Znogge

10 januari 2013 17:59

Hoppas att de har koll på dig på vårdcentralen och att du berättar att dina besvär har ökat...

Kram

http://znogge.wordpress.com

 
Piedra

Piedra

10 januari 2013 19:12

Finaste Wiolettan, tycker det är så hemskt att du ska ha det så jobbigt men hjärtflimret! Förstår att du måste bli helt urlakad. Stor helande kram! <3

http://piedra.bloggplatsen.se

 
paloma

paloma

10 januari 2013 21:54

Oh vad jobbigt för dig! Jag tänkte på en isa vi sjöng i söndags skolan som barn i stämmor....Jag är med dig alla dagar intill tidens ände.alla dagar....så fin visa tänker mycket på den då det känns tungt!
Har du hört att de skall bygga bostäder nu vid sjön med fåglarna. trist tycker jag de bara bygger och bygger.
Ta det lugnt nu med ditt fina hjärta. kram

http://www.paloma.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Just 4 fun

11 januari 2013 03:23

... när jag, efter evighets lång tid, kikar in till dig, får jag läsa detta! Det var absolut inte trevligt :( , men hoppas, att de har bra koll på VC, o kan ställa in din medicinering, så att du får må bra igen! Tittar ju väldigt sällan in på några bloggar numera, o kommenterar ännu mer sällan, eftersom jag klart har märkt, att det "bor mkt falskhet" hos en del bloggare, och sånt lägger jag inte tid och energi på. Tiden/livet, är mer dyrbart än så! -Nu hoppas jag allt det bästa för dig, och att du/ni, får ett fint 2013 ♥

 
Simona

Simona

11 januari 2013 06:18

Hoppas att du känner dig bättre idag och att ni har kunnat börja gå eran morgonpromenader igen. Vilken härlig snögumma ♥ Denna är nog gjord med mycket omsorg... Kram ♥ ♥ ♥

http://pågottochont:blogspot.com

 
Bling

Bling

11 januari 2013 13:58

Stackare :( det måste vara fruktansvärt att ha det så, förstår att det tar på krafterna. Hoppas du fått vila och får en fin helg.
Gullig snögumma :)
Stor Kram <3

http://savebling.blogspot.com

 
S/Y EUPHORIA

S/Y EUPHORIA

12 januari 2013 20:45

Jobbigt med hjärtat!! Hoppas det är bättre nu!
Fin snögubbe :-)
Trevlig helg
Kram

http://www.sailaway.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av wiolettan - 3 juli 2023 21:19

  Nu har jag ”fått” min nya dator, men jag kan inte använda den än. Den förra datorn ville inte som jag ville längre. Denna är en nyare version.   Allt måste börjas om från början så det kanske dröjer innan ni får något livstecken i...

Av wiolettan - 22 juni 2023 16:43

  Nu har vi haft det mycket varmt i så många dagar och endast lite regn. I mitt tycke alldeles för varmt. Jag mår inte bra då det blir så här, eller mitt hjärta tycker inte om det. Börjar mer och mer förstå att det finns många äldre som inte klarar...

Av wiolettan - 13 juni 2023 08:41

  Vi har ju genom våra resor i Sverige besökt nästan samtliga domkyrkor. På den här Värmlands resan fick vi tillfälle att se Karlstads domkyrka så nu har vi bara Luleås kvar.   Båda tycker vi om att besöka kyrkor. Ibland är de stängda och iblan...

Av wiolettan - 9 juni 2023 08:33

  Vi har nu kommit tillbaka hem, ifrån vår tripp till Värmland, har varit hemma flera dagar och tagit igen oss. Det låter det. Måste vila efter det att vi varit på semester. Ja, jag säger då det.   Resan har gått bra, utan missöden och det är v...

Av wiolettan - 30 maj 2023 16:16

    Vi var för ett tag sedan ute och åkte med bilen. Lite för att komma ut och mycket för att se hur jag klarade av detta med att sitta i bilen ett bra tag. Vi vill ju så gärna bila upp till mitt föräldrahem i Ångermanland i sommar.       ...

Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards