Alla inlägg den 14 januari 2013

Av wiolettan - 14 januari 2013 08:45


Häromdagen då vi hade besök och jag satte på mig en av mina fina halsbands änglar, tänkte jag på Piedra och hennes kreativitet och skicklighet. Jag tror på att hon har änglar som hjälper och vakar över henne.


Hon har gjort så fina smycken med olika användningsområden och utförande. Jag har haft glädjen av att kunna köpa några av hennes verk och trivs så bra med dom. Några har jag kvar själv och några har jag givit bort, som present till födelsedagar eller annat.


    


I somras var min man och jag till Ångermanland till mitt föräldrahem där vi syskon hade en syskonträff. Då hade vi bland annat tävlingar. Vi hade själva lagt några presenter som pris till de som var bäst. Jag bidrog bl.a med ett halsband som Piedra hade gjort. Den som vann första pris valde ut halsbandet, först av alla priser, det gladde mig.


 

Visst är detta en fin ängel?


Den som vann tredje pris var ett syskonbarnbarn i 6-års åldern. Hon valde en Aladdin chokladask, med följande motivering:


"Jag tror att hela min familj blir mest glad över chokladen, för då kan alla få".


Det var väl omtänksamt, eller hur?


Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards