Alla inlägg den 18 januari 2013

Av wiolettan - 18 januari 2013 14:00


Kallt!

Soligt och vitt!

Det var minus 14 grader då vi vandrade ut i morse, så det blev bara en 50 minuters promenad, runt Lötsjön.


Då vi kom i närheten av Tulegatan stod det en kvinna vid en bil och försökte att öppna dörrarna. Hon provade alla dörrar plus bagageluckan, men kom inte in. Hon hade flera kassar stående bredvid sig. Vi stannade och min man försökte att hjälpa till. Damen var ordentligt nervös, tror jag, för hon tappade sin vante på backen och jag tog upp den och gav henne den, men, inte ett ljud, inte ens ett tack.


Så tog hon sin mobil och ringde någon, kanske sin man.


"Jag kommer inte in i bilen".


"Vad ska jag göra åt det? Jag är här och du där. Vad tror du? Kan jag trolla eller? Det är inte mitt fel, jag har inte gjort något med dörrarna", hörde jag honom säga.


Då sa min man till damen.

"Är det säkert att du har låst upp dörrarna"?

"Jo då men jag gör det en gång till".

Varpå hon klickade med nyckeln.


Hennes man i luren sa:
"Jag hör att du har hjäp där, varför ringer du mig"?


Vid nästa försök gick dörren upp. Damen lade på luren och vi vandrade vidare.


På vägen hem funderade jag på varför mannen i mobilluren var så upprörd och arg. Damen var ju hela tiden mycket lugn och lät trevlig. Vissa människor förstår jag mig inte på.


Den här brevlådan utanför en affär har frusit rejält på natten.


 







Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards