Direktlänk till inlägg 23 januari 2013

Vårsplittrad?

Av wiolettan - 23 januari 2013 07:15


Kallt, så det gäller att klä på sig ordentligt vid utgång. Vi försöker ändå att få en nya frisk luft varje morgon, men ibland bär det emot.


I går gick vi endast drygt en halvtimme för vi hade tvättstugan plus att mysingen skulle vara vakt i SPF lokalen. Sedan tog han en promenad till för att de på vårdcentralens laboratorium skulle ta några rör blod.


Mysingen har i flera dagar sagt att han är så trött.


"Varför är jag så trött"? har jag ofta hört den senaste tiden. Men i dag kom han på det. Lösningen på problemet och han blev så glad då han tänkte på det så han ropade glatt till mig:


"Nu vet jag varför jag är så trött, det är vårtröttheten". /Han gillar inte årstiden vinter./


"Vår, det är inte vår på på länge än, så det kan det inte vara", sa jag och förstörde den glädjen direkt.


Känner mig lite spittrad så jag vet inte vad det här blev för inlägg, egentligen.


 


 
 
GeddFish

GeddFish

23 januari 2013 07:45

God morgon, fina du! Ja, jag satt uppe i natt, jag och snickrade på ett nytt inlägg....
Kölden knäpper runt knuten och jag ska snart ut. Vill också ha vår, precis som din Mysing!
Vinter är väl vackert, men det är för kallt, tycker då jag, men en varm kram kommer här! ♥

http://gerd-geddfish.blogspot.com

 
S/Y EUPHORIA

S/Y EUPHORIA

23 januari 2013 08:44

God morgon!
Det är vintertröttheten. Den känner min man också av, han är trött lite nedstämd och utan energi och glädje till något, säger han. Längtar bara efter sol och värme. Och jag förstår både honom och Mysingen. Skrev själv ett ilsket inlägg om hur trött jag är på kylan.
Kram

http://www.sailaway.bloggplatsen.se

 
Piedra

Piedra

23 januari 2013 10:08

Nej, vår är det inte ännu på ett tag, men man kan ju vara väldigt, väldigt trött på vintern också. Det är jag. Kram! ♥

http://piedra.bloggplatsen.se

 
Kikkan

Kikkan

23 januari 2013 10:34

Jag gillar vintern om jag bodde i ett land som kan hantera lite snö, här blir det ju total kaos och skolor stängs m.m., nu har de visat på TV att livet går vidare i de flesta andra länder i Europa om det kommer lite vitt, men t.o.m tidningarna här skriver at det blir lite överdramatiserat. Heathrow flygplats ligger lite illa till (igen) de liksom ignoredade snövarningarna.. men men nu börjar flygen där återgå till det normala. De andra flygplatserna runt London hade inga direkta problem. Nu ska jag "leka" lite mer med symaskinen, sen till mina f.d arbetsgivare och ge dem en stor påse hembakade kanelbullar. De finns ju inte här om man inte handlar på IKEA.. Kram ♥♥♥

http://kickssons.bloggplatsen.se

 
Simona

Simona

23 januari 2013 10:46

Mysingen har kanske en aning blodbrist. Då blir man väldigt trött och slut som du säkert vet... Javisst vill även jag ha vår. Vintern är så kall. Ha det bäst! Kram ♥

http://pågottochont:blogspot.com

 
Znogge

Znogge

23 januari 2013 12:11

Lite allmänna tankar hit och dit som vi människor har. Hoppas Mysingens trötthet går över.

Kram

http://znogge.wordpress.com

 
Marlene

Marlene

23 januari 2013 12:58

Din käre Mysing kanske skulle kolla upp sin sömnkvalitet? Jag var också supertrött och hittade ingen förklaring. Men så fick jag sova på sömnlabb och man konstaterade att jag faktiskt inte sover så bra som jag tror.

http://fdensammamamman.blogspot.com

 
paloma

paloma

23 januari 2013 14:12

Jag håller på mysingen! Tack!! nu vet jag varför jag med är så trött.? det är vårtrött heten! känns genst bättre... säg till honom om 17 veckor är det vår!! KRAM

http://www.paloma.bloggplatsen.se

 
Kaisa

Kaisa

23 januari 2013 15:22

Lyfter på hatten! :-)

Idag vägrar jag gå ut, fryser om benen och fötterna, ute ser det grymt rått och kallt ut.... Nej jag stannar inne, men har lite dåligt samvete för det, hum....

Sköt om dig och en varmande kram!

http://andestyrka.blogspot.com

 
Ingen bild

RackarTuss

23 januari 2013 15:27

Själv gillar jag inte kyla :/ så jag längtar till vår och ännu hellre till sommar :D

 
paloma

paloma

24 januari 2013 08:05

Håller med rackartuss.. jag längtar till sommaren! kram fina du från en vårtrött paloma.

http://www.paloma.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av wiolettan - 3 juli 2023 21:19

  Nu har jag ”fått” min nya dator, men jag kan inte använda den än. Den förra datorn ville inte som jag ville längre. Denna är en nyare version.   Allt måste börjas om från början så det kanske dröjer innan ni får något livstecken i...

Av wiolettan - 22 juni 2023 16:43

  Nu har vi haft det mycket varmt i så många dagar och endast lite regn. I mitt tycke alldeles för varmt. Jag mår inte bra då det blir så här, eller mitt hjärta tycker inte om det. Börjar mer och mer förstå att det finns många äldre som inte klarar...

Av wiolettan - 13 juni 2023 08:41

  Vi har ju genom våra resor i Sverige besökt nästan samtliga domkyrkor. På den här Värmlands resan fick vi tillfälle att se Karlstads domkyrka så nu har vi bara Luleås kvar.   Båda tycker vi om att besöka kyrkor. Ibland är de stängda och iblan...

Av wiolettan - 9 juni 2023 08:33

  Vi har nu kommit tillbaka hem, ifrån vår tripp till Värmland, har varit hemma flera dagar och tagit igen oss. Det låter det. Måste vila efter det att vi varit på semester. Ja, jag säger då det.   Resan har gått bra, utan missöden och det är v...

Av wiolettan - 30 maj 2023 16:16

    Vi var för ett tag sedan ute och åkte med bilen. Lite för att komma ut och mycket för att se hur jag klarade av detta med att sitta i bilen ett bra tag. Vi vill ju så gärna bila upp till mitt föräldrahem i Ångermanland i sommar.       ...

Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards