Alla inlägg den 7 februari 2013

Av wiolettan - 7 februari 2013 13:50


Oj, vad det har kommit mycket snö, igen. I morse var det till att plumsa. Då jag var ner till vårdcentralen för att ta PK provet, var det lite tungt att gå. Senare då vi gick ut för att hämta 200 sorgebrev vi skulle blada in, etikettera och frankera hade plogbilarna hunnit få rent på några trottoarer. Då var det lättare att gå.


I hissen vid vårdcentralen träffade jag på en dam som tyckte att detta med vinter var jobbigt. Hon var, som många andra, trött på snö och kyla. Jag kunde ju inte hålla med henne, vintern är min årstid. Inte blir det vår ännu heller, det dröjer kanske en månad till. Även till min mans förtret. Häromdagen kom han hem och var så glad:


"Nu är det snart slut på vintern, jag hörde vårfåglarna sjunga och kvittra ute idag".


Vårfåglarna? Undrar vad det kunde vara för fåglar.


 


Undrar också varför denna spade fanns på gångvägen? Det är ju inte någon snöspade direkt. Och, det var långt ifrån någon bilväg eller bebyggelse.


  

Någon hade gjort ett sådan fint hjärta på bilen, sin egen eller någon annans, vet ej.


 

Ser ni två skridskoåkare på Råstasjöns is?


 

Nu har det slutat att snöa och solen har kommit fram. Här kommer ett äldre par gående, på väg mot Tornparken. /Vi ser allt lite finare ut i verkligheten, inte så tjocka).



Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7
8
9 10
11
12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25 26 27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards