Alla inlägg den 9 februari 2013

Av wiolettan - 9 februari 2013 09:24


I morse var det inte många vandrare ute, kanske för att det var nyfallen snö på gångbanorna och plogbilarna hade inte hunnit ut. Men mysingen och jag vi plumsade på och ibland gick det riktigt bra. Men visst, det är svårare och jobbigare att gå i snö.


Vi mötte ju förstås den 88 åriga damen som går varje morgon, dryga halvmilen. Plus några hundägare och ett par joggare.


  

Sedan fick vi se dessa män. 4 st som stod med långa, stora tubkikare.


 

De som de tittade på var dessa. Jag räknade till 52 hägrar.


 

Denna trappa är direkt farlig. Snömoddig och stundom otäck hal och isig. Hoppas att kommunen gör något åt den idag så att det inte händer en olycka.


Vet ni vad ordet "fjaskig" betyder?  Utan att googla.


Jaså, det vet ni. Det var inte dåligt, annars hade jag kunnat förklara det. Jag hörde  ordet i morse på programmet "Ring så spelar vi",  som idag leddes av Sverker Olofsson. Före det så var det kanske 50 år sedan som jag hörde och använde ordet själv. Ordet användes under min barndom i Ångermanland och tydligen så finns det fortfarande kvar eftersom Sverker sa det till och med i radion. Ett dialektalt uttryck.


Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7
8
9 10
11
12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25 26 27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards