Alla inlägg den 13 februari 2013

Av wiolettan - 13 februari 2013 09:30


Jag var igår på pensionärs föreningens årsmöte. Det var trevligt men trevligaste var det att komma hem. Tror att horoskopet om Kräftan stämmer på mig, född i juli och är en hemmamänniska. Min mysing fick sig ett gott skratt då jag kom hem och sa:

"Jag tycker egentligen inte om att vara borta och vara trevlig, det är så jobbigt". Han förstod för han känner mig.


Men i alla fall så kom jag i samspråk med en dam vid kaffet efteråt. Hon presenterade sig och sa att hon hette Marianne.

"Jaha, heter du också Marianne, det blir lätt att komma ihåg", sa jag och tänkte på mitt dåliga minne för namn. Ansikten kommer jag ihåg, men namn, nej.


Hon undrade varför jag sade att jag lätt skulle komma ihåg vad hon heter och jag sa att jag kände en annan Marianne i föreningen som bor i huset bredvid vårt.


"Men" sa Marianne, "det är ju min väninna och vi har känt varandra länge, bodde  båda två i Duvbo i många år. Hon bodde på Björkhagsvägen"...


"Va bodde hon på Björkhagsvägen där har jag och min förra man bott i flera år", sa jag.

 

Här ser ni en bit av huset vi bodde i då.

Det visade sig att hennes föräldrar hade en villa precis bredvid vår. Då fick jag också förklaringen till varför jag hade tyckt mig känna igen henne då vi möttes på äldre dar igen. Hon var sig lik, men hon kom inte ihåg mig, kanske beroende på att jag har sedan dess gått upp drygt 20 kilo. Då jag bodde där i Duvbo så hade hon flyttat hemifrån men kom hem på helgerna så vi pratades vid ibland då.


Världen är liten. Vi hade villa bredvid varandra för drygt 30 år sedan och nu bor vi i husen  bredvid varandra, fast i lägenheter. Och, inte känt  varandra så väl, utan flyktigt.


Vad är oddsen för det?

 

Jag och min dåvarande man i villan.


 

Min katt Topsy som jag hade då. Detta var en av hans favoritpositioner. Han älskade att sitta som en "vanlig människa".


Nu måste vi iväg på en träff.


Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7
8
9 10
11
12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25 26 27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards