Direktlänk till inlägg 13 februari 2013

Ett märkligt sammanträffande.

Av wiolettan - 13 februari 2013 09:30


Jag var igår på pensionärs föreningens årsmöte. Det var trevligt men trevligaste var det att komma hem. Tror att horoskopet om Kräftan stämmer på mig, född i juli och är en hemmamänniska. Min mysing fick sig ett gott skratt då jag kom hem och sa:

"Jag tycker egentligen inte om att vara borta och vara trevlig, det är så jobbigt". Han förstod för han känner mig.


Men i alla fall så kom jag i samspråk med en dam vid kaffet efteråt. Hon presenterade sig och sa att hon hette Marianne.

"Jaha, heter du också Marianne, det blir lätt att komma ihåg", sa jag och tänkte på mitt dåliga minne för namn. Ansikten kommer jag ihåg, men namn, nej.


Hon undrade varför jag sade att jag lätt skulle komma ihåg vad hon heter och jag sa att jag kände en annan Marianne i föreningen som bor i huset bredvid vårt.


"Men" sa Marianne, "det är ju min väninna och vi har känt varandra länge, bodde  båda två i Duvbo i många år. Hon bodde på Björkhagsvägen"...


"Va bodde hon på Björkhagsvägen där har jag och min förra man bott i flera år", sa jag.

 

Här ser ni en bit av huset vi bodde i då.

Det visade sig att hennes föräldrar hade en villa precis bredvid vår. Då fick jag också förklaringen till varför jag hade tyckt mig känna igen henne då vi möttes på äldre dar igen. Hon var sig lik, men hon kom inte ihåg mig, kanske beroende på att jag har sedan dess gått upp drygt 20 kilo. Då jag bodde där i Duvbo så hade hon flyttat hemifrån men kom hem på helgerna så vi pratades vid ibland då.


Världen är liten. Vi hade villa bredvid varandra för drygt 30 år sedan och nu bor vi i husen  bredvid varandra, fast i lägenheter. Och, inte känt  varandra så väl, utan flyktigt.


Vad är oddsen för det?

 

Jag och min dåvarande man i villan.


 

Min katt Topsy som jag hade då. Detta var en av hans favoritpositioner. Han älskade att sitta som en "vanlig människa".


Nu måste vi iväg på en träff.


 
 
S/Y EUPHORIA

S/Y EUPHORIA

13 februari 2013 10:18

Världen är bra liten ibland!
och ja, jag trivs också allra bäst hemma ;-)
ha en fin dag
Kram

http://www.sailaway.bloggplatsen.se

 
Piedra

Piedra

13 februari 2013 10:49

Ibland är världen förunderligt liten! Vilken underbar katt!

Kramar! ♥

http://piedra.bloggplatsen.se

 
GeddFish

GeddFish

13 februari 2013 11:01

Vilken fin misse! Synd du inte kan ha någon nu, och det kan ju inte jag heller.....
Ja, ibland är världen liten, det har jag också märkt. Kramar♥

http://gerd-geddfish.blogspot.com

 
paloma

paloma

13 februari 2013 11:25

Men gud så roligt! och vad kul att se dessa bilder! vad fin du var. det är du fortfarande.
skulle gärna bo i det huset..och kissen var jätte söt!
kram fina du.

http://www.paloma.bloggplatsen.se

 
Marit

Marit

13 februari 2013 13:27

Men så roligt! Vilket sammanträffande.
Jag är också en "hemmamänniska", jag förstår dig =)

Ha det bra och akta för halkan!
Kram ♥

http://mammayth48.wordpress.com

 
Kaisa

Kaisa

13 februari 2013 13:35

Världen är liten... Det inträffar ofta att jag möter eller ser människor som jag vet att jag träffat förut, oftast går vi bara förbi varandra och jag blir lika irriterad varje gång över att jag inte riktigt kan placera personen...

Härlig spis ni hade...

Kram på dig!

http://andestyrka.blogspot.com

 
Bling

Bling

13 februari 2013 17:18

Ja det var märkligt. Fick mej ett gott skratt åt " katten som ville sitta som en vanlig människa :))) de har sina egenheter.
Kram

http://savebling.blogspot.se

 
Znogge

Znogge

13 februari 2013 18:44

"Att världen är liten" är väl detta ett verkligt exempel på! Vilket sammanträffande får man säga. Vilken härlig stil din katt hade!

Kram

http://znogge.wordpress.com

 
Lena

Lena

14 februari 2013 00:39

Ha ha ha... ja livet är nyckfullt ibland ;)

Trodde ingen kunde vara mer hemmakär än jag! *skratt* finns INGET! som går upp mot hemma!!♥ gubben är lite mer för att hälsa på, & visst har vi finaste vänner som vi besöker, men hemma ÄR hemma! ;) så jag förstår helt & fullt din komentar! hi hi... ;) & jag är stenbock! ;)
Fast husbilsvändorna längtar jag efter, men då har jag ju familjen med :))

Topsy var ljuvligt gullig♥

Kram kram♥ /Lena

http://frallorna.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Neta

14 februari 2013 16:18

Kul sånt där.
Ha en fin Alla Hjärtans Dag!
Kram!

 
paloma

paloma

14 februari 2013 22:13

Alla hjärtans dag kram!

http://www.paloma.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av wiolettan - 3 juli 2023 21:19

  Nu har jag ”fått” min nya dator, men jag kan inte använda den än. Den förra datorn ville inte som jag ville längre. Denna är en nyare version.   Allt måste börjas om från början så det kanske dröjer innan ni får något livstecken i...

Av wiolettan - 22 juni 2023 16:43

  Nu har vi haft det mycket varmt i så många dagar och endast lite regn. I mitt tycke alldeles för varmt. Jag mår inte bra då det blir så här, eller mitt hjärta tycker inte om det. Börjar mer och mer förstå att det finns många äldre som inte klarar...

Av wiolettan - 13 juni 2023 08:41

  Vi har ju genom våra resor i Sverige besökt nästan samtliga domkyrkor. På den här Värmlands resan fick vi tillfälle att se Karlstads domkyrka så nu har vi bara Luleås kvar.   Båda tycker vi om att besöka kyrkor. Ibland är de stängda och iblan...

Av wiolettan - 9 juni 2023 08:33

  Vi har nu kommit tillbaka hem, ifrån vår tripp till Värmland, har varit hemma flera dagar och tagit igen oss. Det låter det. Måste vila efter det att vi varit på semester. Ja, jag säger då det.   Resan har gått bra, utan missöden och det är v...

Av wiolettan - 30 maj 2023 16:16

    Vi var för ett tag sedan ute och åkte med bilen. Lite för att komma ut och mycket för att se hur jag klarade av detta med att sitta i bilen ett bra tag. Vi vill ju så gärna bila upp till mitt föräldrahem i Ångermanland i sommar.       ...

Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7
8
9 10
11
12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25 26 27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards