Alla inlägg den 19 februari 2013

Av wiolettan - 19 februari 2013 09:45


Fyra minus grader i morse och det blåste snålt, men vi vandrade ändå vår lilla runda.


"Blåste snålt", varför säger vi så, eller säger vi inte så, det kanske är något dialektalt? Jag menar om det blåser friska och starka vindar så är ju blåsten inte snål.


 

I morse fick vi se först en cirka 35-40 hägrar stå och vänta på isen.


 

Sedan som på en given signal lyfte de och flög upp emot vägen och vilken kommer där om inte strömmingsbilen. De blev matade med strömmingar och den som delade ut fisken verkade se till att alla skulle få smaka. Det var minsann inte lätt, för en del fåglar är som en del människor, mer eller mindre framfusiga. En del tar för sig och en del håller sig i bakgrunden.


Vi har ju sett denna vinter att det har legat många döda fåglar på isen, så några har inte orkat att ta för sig.


    

Har ni sett? Finns det "hjärterum så finns det stjärterum". Någon har ritat ett hjärta och någon har suttit där på bänken. Denna bild tog jag i morse vid Lötsjön, de andra två vid Råstasjön.


Jag fick nackspärr igår och det är lite jobbigt, kan inte vända på huvudet utan måste vända på hela kroppen annars gör det mycket ont, plus att det är stopp, åt båda hållen. Undrar hur länge det håller i sig?




Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7
8
9 10
11
12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25 26 27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards