Alla inlägg den 25 februari 2013

Av wiolettan - 25 februari 2013 10:27


Ny dag och ny vecka med nya möjligheter. Det är bra om vi kan ta till vara på dom.


Jag är glad att jag känner mig rätt så frisk, nja frisk är jag väl inte men någorlunda kry.


Har ni hört denna historia?

Två skottar möts. Den ene, som är läkare, frågar:

"Hur står det till med dig, då?"

"Försök inte", morrade den andre, "svarar jag på det så skickar du en räkning på flera pund".


 Minus åtta grader i morse och dimmigt, men nu skiner solen.


 

Vi såg denna kasse vid en soptunna i morse. Stor kasse fylld med tomma fiskpinne kartonger. Vi tror att det är någon som har skaffat lite djupfryst fisk och varit ner till Råstasjön för att mata alla hägrar som står där. Så det verkar inte vara bara kommunen som hjälper de stackars fåglarna. Fint gjort. Det är så jobbigt att ibland se döda fåglar ligga på isen.

 

Här ser ni två som ligger på isen. Det brukar vara mellan 40-50 hägrar så det är många att mata.



Igår hade jag en väninna här hela dagen. Min man som är med i Huskören i Centrumkyrkan åkte till Uppsala och uppträdde och sjöng på ett 11-möte, plus en sånggudstjänst kl 16.00 Det hade gått bra. Han tog bilen vid 8-tiden och var inte hemma förrän närmare 19.00 på kvällen. Det var några andra "tanter" som fick åka med honom, så jag tror inte att han saknade mig.


 

Jag och Ulla hade det också bra. Pratade och tittade på bilder en stor del av dagen. 


Jag tror att jag har skrivit om att jag fryser här hemma, att det är så kallt, men Förvaltaren säger att det är de grader som det ska vara. Ni kan se på bilden att Ulla fick låna en sjal av mig för att hon frös. Den är av ylle så hon tyckte att det var så skönt.




Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7
8
9 10
11
12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25 26 27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards