Alla inlägg den 27 februari 2013

Av wiolettan - 27 februari 2013 16:07


Idag har det verkligen varit lite försmak av våren. Nu på dagen cirka 10 plusgrader och solen lyser ifrån en nästan molnfri himmel.


Vid vår morgonrunda var det minus två, men, det var ju så tidigt.


Vi har också varit och övat i vår sångkör idag. På tal om att sjunga. Då vi var ute i morse och vandrade så småsjöng vi någon av våra vanligaste barnvisor. Det brukar ofta bli så eftersom mysingen och jag nästan är av samma årgång så om en av oss börjar nynna eller sjunga på en visa så fyller den andre ofta i.


"Undrar vad dessa ungdomar som springer om och eller möter oss tänker eller säger", sa jag till mysingen, "kanske något om att tänk så duktiga de är dessa gamlingar som varje dag lunkar fram här runt sjöarna, fint så länge de orkar".


"Ja", svarade mysingen, "nu går de i barndom också, sjunger barnvisor".


Ni vet väl vad "att gå i barndom" betyder?  Att bli som ett barn på nytt, kan man kanske säga, det låter rätt så bra. Annars i dagens språkbruk är det väl dement det heter, tror jag.


 

Här ser ni skuggan av mig då jag tar en bild av en stor snöhög vid Tulegatan. Tänk då detta smälter.


 

Denna bild tog jag också idag, vid Lötsjön. Lite vintrigt är det ju ännu och solen hade inte hunnit fram här.



Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7
8
9 10
11
12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25 26 27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards