Direktlänk till inlägg 27 februari 2013

Onsdags tankar.

Av wiolettan - 27 februari 2013 16:07


Idag har det verkligen varit lite försmak av våren. Nu på dagen cirka 10 plusgrader och solen lyser ifrån en nästan molnfri himmel.


Vid vår morgonrunda var det minus två, men, det var ju så tidigt.


Vi har också varit och övat i vår sångkör idag. På tal om att sjunga. Då vi var ute i morse och vandrade så småsjöng vi någon av våra vanligaste barnvisor. Det brukar ofta bli så eftersom mysingen och jag nästan är av samma årgång så om en av oss börjar nynna eller sjunga på en visa så fyller den andre ofta i.


"Undrar vad dessa ungdomar som springer om och eller möter oss tänker eller säger", sa jag till mysingen, "kanske något om att tänk så duktiga de är dessa gamlingar som varje dag lunkar fram här runt sjöarna, fint så länge de orkar".


"Ja", svarade mysingen, "nu går de i barndom också, sjunger barnvisor".


Ni vet väl vad "att gå i barndom" betyder?  Att bli som ett barn på nytt, kan man kanske säga, det låter rätt så bra. Annars i dagens språkbruk är det väl dement det heter, tror jag.


 

Här ser ni skuggan av mig då jag tar en bild av en stor snöhög vid Tulegatan. Tänk då detta smälter.


 

Denna bild tog jag också idag, vid Lötsjön. Lite vintrigt är det ju ännu och solen hade inte hunnit fram här.



 
 
Piedra

Piedra

27 februari 2013 18:10

Fast jag tänker inte demens när jag tänker på det uttrycket. Jag tänker mer att man äntligen blivit så gammal så att man vågar unna sig att vara barnslig. Kram! ♥

http://piedra.bloggplatsen.se

 
Znogge

Znogge

27 februari 2013 18:16

Nynna ni på tillsammans för musik är bara till glädje!
Så vacker bilden vid sjön är.

Kram

http://znogge.wordpress.com

 
Bling

Bling

27 februari 2013 18:59

Härligt nu när solen tittar fram, fortsätt med sången :) människor som bjuder på sig själva är bara trevligt.
Kram <3

http://savebling.blogspot.se

 
paloma

paloma

27 februari 2013 19:07

I Dag var det riktigt härligt ute! var först i akalla, sedan tog ag ussen till vällingby. för att åka därifrån till brommaplan! där ag var hos tandläkaren! satt ute en stund med i solen jätte skönt! sedan for jag till sundbyberg och sedan hem så nog var jag ute i dag! funderar hur din syster mår? jag hoppas det är bättre. stor kram från mig

http://.www.nattstad.se/Glamorwomen

 
Lena

Lena

27 februari 2013 23:33

Vi hade åxå en föraning om våren idag, så otroligt varmt :))

Jag brukar åxå skratta & tänka vad mäniskor tänker om mej ;) jag kan gå ut bland mäniskor i vilka kläder & kreationer som helst, saker som egentligen passar bäst där ingen ser en *skratt* men då brukar jag tänka, att det bjuder jag på! hi hi... jag är inte precis någon "catwalk" mäniska ha ha...

Kram kram♥ /Lena

http://frallorna.bloggplatsen.se

 
skrivmoster

skrivmoster

28 februari 2013 08:51

Jag gillar uttrycket "att gå i barndom" för det betyder för mig att jag återupplever det som en gång var, jag kanske blir lite barnslig och varför inte sjunga barnvisor. Det är inget fel i det ... mysigt!

Hoppas din nya dag blir en fin dag!
Jag ska på en gruppträff med trevliga människor och lyssna på en bit av en föreställning som en person ska "testa" på oss. Det blir trevligt! Sen fikar vi förstås!!

Kram!

http://skrivmoster.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av wiolettan - 3 juli 2023 21:19

  Nu har jag ”fått” min nya dator, men jag kan inte använda den än. Den förra datorn ville inte som jag ville längre. Denna är en nyare version.   Allt måste börjas om från början så det kanske dröjer innan ni får något livstecken i...

Av wiolettan - 22 juni 2023 16:43

  Nu har vi haft det mycket varmt i så många dagar och endast lite regn. I mitt tycke alldeles för varmt. Jag mår inte bra då det blir så här, eller mitt hjärta tycker inte om det. Börjar mer och mer förstå att det finns många äldre som inte klarar...

Av wiolettan - 13 juni 2023 08:41

  Vi har ju genom våra resor i Sverige besökt nästan samtliga domkyrkor. På den här Värmlands resan fick vi tillfälle att se Karlstads domkyrka så nu har vi bara Luleås kvar.   Båda tycker vi om att besöka kyrkor. Ibland är de stängda och iblan...

Av wiolettan - 9 juni 2023 08:33

  Vi har nu kommit tillbaka hem, ifrån vår tripp till Värmland, har varit hemma flera dagar och tagit igen oss. Det låter det. Måste vila efter det att vi varit på semester. Ja, jag säger då det.   Resan har gått bra, utan missöden och det är v...

Av wiolettan - 30 maj 2023 16:16

    Vi var för ett tag sedan ute och åkte med bilen. Lite för att komma ut och mycket för att se hur jag klarade av detta med att sitta i bilen ett bra tag. Vi vill ju så gärna bila upp till mitt föräldrahem i Ångermanland i sommar.       ...

Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7
8
9 10
11
12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25 26 27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards