Direktlänk till inlägg 1 mars 2013

Kärlek och vår.

Av wiolettan - 1 mars 2013 09:45


Redan mars månad, känns så otroligt. Jag har svårt att förstå vart alla dagar sedan jul har försvunnit.  Har det inte gått ovanligt fort, eller är det bara jag som tycker så?


 

På vår morgonpromenad på väg till Råstasjön såg vi detta fina hjärta i ett skyltfönster.


Vi såg också något annat vackert.

 

Snödroppar. Det har kommit upp vita fina snödroppar vid en husvägg på Tulegatan.


Ni må tro att mysingen blev glad. Han tycker om vår och sommar och jag gillar vintern. Tyvärr så sabbade jag hans spontana glädjeyttring genom att säga:


"Nu snödroppar, sedan kommer krokus, tulpaner, påskliljor, pingstliljor, midsommarblomster, höstastrar, hyacinter och sedan är det jul igen".


På hemväg ifrån morgonrundan så kom det en pappa med sin kanske 2-årige son i barnvagn, som vi mötte. Den lille killen ropade något ohörbart, pappan stannade vagnen, pojken hoppade ur, sprang fram några meter och tog upp en halvrökt cigarettfimp ifrån marken och slängde iväg den så långt han orkade. Sedan sken hans lilla ansikte upp i ett stort brett leende.


Jag förstod inte varför killen gjorde detta men mysingen sa att troligtvis hade grabben fått höra att "cigaretter dom ska man slänga bort", och, så gjorde han det. Det är oerhört viktigt vad vi lär våra barn.


Sann historia:


En liten flicka lekte på trappan till det hus där familjen bodde. En farbror stannade bredvid henne och sa att han ville träffa husets ägare och undrade:

"Är du ett av värdens barn"?

"Nej", sa flickan högst förvånad. "Jag är Guds barn och det är pappa och mamma också och vi bor på andra våningen".



 
 
Simona

Simona

1 mars 2013 10:53

Tycker också att månaderna fort... Det är nog en ganska bra ide att sätta ut ett hjärta så där i ett skyltfönster så att folk blir påminda om att inte glömma bort att ge Kärlek... Önskar dig och mysingen en fin Fredag! Kram ♥

http://pågottochont:blogspot.com

 
Piedra

Piedra

1 mars 2013 10:56

Jo, tiden går så himla fort, och visst är det precis som du säger snart jul igen. Men det vill jag inte tänka på. Jag vill tänka på vår och sommar. Idag ska jag ut en stund i solskenet. Kram! ♥

http://piedra.bloggplatsen.se

 
GeddFish

GeddFish

1 mars 2013 11:36

Jag tyckte det gick långsamt och trögt hela januari. Februari har lättat lite och NU, nu bara det springer iväg! Spring i benen!
Barnhistorier är alltid så söta, för de säger sanningen.
En skön och solig fredag till er två, kram♥

http://gerd-geddfish.blogspot.com

 
Znogge

Znogge

1 mars 2013 11:46

Aå härliga vårtecken. Dem blir man glad av!

Önskar en fin fredag.

Kram

http://znogge.wordpress.com

 
Lena

Lena

1 mars 2013 12:03

Ja säj den glädje som varar?? ha ha ha ha... ;)

Snödroppar låter fantastiskt, här får vi nog vänta lite till, mycket snö som ska smälta bort först.

Tyckte det var gulligt det som pojken gjorde, för säkert som mysingen sade, så visste han att där skulle den inte ligga & skräpa! tur att han inte brännde sej! fast lite äckligt att ta på fimpar som någon haft i munnen :(

Kram & fin fredag!!♥ /Lena

http://frallorna.bloggplatsen.se

 
paloma

paloma

1 mars 2013 18:52

SNÖDROPPAR;) Äntligen! vad härligt! ja du vet ju hur jag längtar till våren och sommaren! vintern har varit superlång tycker jag! nästan för lång! :( men har vi något att se fram imot. härlig historia om lilla flickan. kram

http://.www.nattstad.se/Glamorwomen

 
Marit

Marit

1 mars 2013 21:39

Snödroppar! Så mysigt!
Här har också varit helt underbara dagar nu, hoppas att det fortsätter så.
Vilken kille! Vuxna borde ta efter honom =)

Natti natti och sov gott!
Kram ♥

http://mammayth48.wordpress.com

 
S/Y EUPHORIA

S/Y EUPHORIA

2 mars 2013 09:10

God morgon!
Själv tycker jag vintern och hösten har känts evighetslång. Så glad att det går åt det ljusare nu!
Vilken vacker berättelse om den lilla flickan.
Ha en fin dag!
Kram

http://www.sailaway.bloggplatsen.se

 
paloma

paloma

2 mars 2013 16:26

Lördags kramen kommer här. hoppas allt är bra med er? kramen

http://.www.nattstad.se/Glamorwomen

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av wiolettan - 3 juli 2023 21:19

  Nu har jag ”fått” min nya dator, men jag kan inte använda den än. Den förra datorn ville inte som jag ville längre. Denna är en nyare version.   Allt måste börjas om från början så det kanske dröjer innan ni får något livstecken i...

Av wiolettan - 22 juni 2023 16:43

  Nu har vi haft det mycket varmt i så många dagar och endast lite regn. I mitt tycke alldeles för varmt. Jag mår inte bra då det blir så här, eller mitt hjärta tycker inte om det. Börjar mer och mer förstå att det finns många äldre som inte klarar...

Av wiolettan - 13 juni 2023 08:41

  Vi har ju genom våra resor i Sverige besökt nästan samtliga domkyrkor. På den här Värmlands resan fick vi tillfälle att se Karlstads domkyrka så nu har vi bara Luleås kvar.   Båda tycker vi om att besöka kyrkor. Ibland är de stängda och iblan...

Av wiolettan - 9 juni 2023 08:33

  Vi har nu kommit tillbaka hem, ifrån vår tripp till Värmland, har varit hemma flera dagar och tagit igen oss. Det låter det. Måste vila efter det att vi varit på semester. Ja, jag säger då det.   Resan har gått bra, utan missöden och det är v...

Av wiolettan - 30 maj 2023 16:16

    Vi var för ett tag sedan ute och åkte med bilen. Lite för att komma ut och mycket för att se hur jag klarade av detta med att sitta i bilen ett bra tag. Vi vill ju så gärna bila upp till mitt föräldrahem i Ångermanland i sommar.       ...

Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5
6
7 8 9 10
11 12
13
14 15 16
17
18
19 20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards