Alla inlägg den 8 mars 2013

Av wiolettan - 8 mars 2013 08:30


I går morse då vi hade varit ute och vandrat  och satt oss till bords för att äta frukosten, sa mysingen:
”Hör du, vad är det som låter”?

”Det är tystnaden som talar”,  sa jag.


För det var precis så.

Inga ljud utifrån och vi hade inte radion på som vi ofta brukar ha då vi äter morgonmålet. Utan det var knäppt tyst. Skönt!

Jag vet inte, men ju äldre jag blir desto mer beroende verkar jag bli av lugn och stillhet, i alla fall med jämna mellanrum.


 

Denna bild tog jag i går vid vår morgonrunda, av en bit av Råstasjön.  Som ni kan se så har vi fortfarande snö, is och vinter. Vid vår vandring hade vi sex minusgrader men solen började att titta fram. Mannen här åker skridskor på isen och har också stavar.


Du är så ung som din tro,

så gammal som dina tvivel.

Så ung som ditt självförtroende,

så gammal som dina rädslor.

Så ung som ditt hopp,

så gammal som din misströstan.


När ditt hjärtas innersta kärna är täckt av ett snölager av pessimism och cynism, då är du verkligen gammal. 

Men så länge murarna runt ditt hjärta är nerrivna och ditt hjärta lyssnar till budskapet om skönhet, mod och storslagna ting, eller små nära ting från dina medmänniskor och från det eviga. Då är du fortfarande ung.


Hoppas att vi alla kan ta till vara på denna nya dag som vi har fått och göra det bästa av den.


Nu ska vi strax ut och handla och lite fredagsstädning lär det också få bli.



Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5
6
7 8 9 10
11 12
13
14 15 16
17
18
19 20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards