Alla inlägg den 22 mars 2013

Av wiolettan - 22 mars 2013 08:51




På vår morgonvandring träffade vi en av våra ”bekanta”, en ung flicka som vi har hälsat på och pratat lite med, då vi har setts vid våra rundor.


Nu stod hon vid idrottsplatsen och slängde iväg en boll som satt fast i ett snöre som hennes hund fick springa och hämta. Hon har en fin liten hund som följer henne trofast, utan koppel. Undrar vad den rasen heter, kanske borde jag fråga henne. Den är mindre än en tax, inte så lång, vit och svart.


”Oj, vilken motion han får”, sa jag.


”Ja”, svarade den unga tjejen, ”han får leka lite grann nu som belöning för att han har varit så duktig och sprungit i två mil”.  Den lille hunden, med de korta benen hade sprungit i två mil, helt otroligt.


”Har ni sprungit två mil redan, så här tidigt på morgonen?, det var inte dåligt. ”Sprang du två sjöar runt i helgen också”, frågade jag. Det var en sådan tävling i söndags, runt Lötsjön och Råstasjön.


”Nej”, sa hon, ”det är alldeles för mycket folk, jag vill springa i mina egna tankar utan en massa människor runt om”.


I det förstod jag henne så väl, hon är som jag ifrån Norrland. Det jag inte förstod var att hon orkade springa hela 2 mil vid 7-tiden på morgonen.


                      

Några tänkvärda rader ifrån Optimistens låda.

Nu strax ska vi ut och frysa igen. Måste handla lite. Igår köpte mysingen en svart kostym, en vit skjorta, två par kalsonger, ett par långkalsonger och åtta par strumpor för 1.829:- Som hittat.


 

Här står jag vid Råstasjön i morse.


Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5
6
7 8 9 10
11 12
13
14 15 16
17
18
19 20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards