Alla inlägg den 23 mars 2013

Av wiolettan - 23 mars 2013 08:50



I går fick min man en lott på posten, en vinst på ett kryss vi hade löst och skickat in. För tre dagar sedan fick vi två kryssbingo lotter också vinst på ett kryss. Men, ingen av lotterna gav någon vinst. Så fast vi vann så fick vi inget. Tråkigt?  Nej, så är det ju inte. Det är alltid så roligt att vinna, få sitt namn i tidningen och ha en liten spänning i ett antal minuter medan vi skrapar.


Jag jobbade på en tidnings avdelning, Evangelii Härold, då jag först kom till Stockholm ifrån Ångermanland, som nittonåring, för över femtio år sedan.


Där hade jag många trevliga arbetskamrater. Bland annat, som jag då tyckte, en lite äldre dam som var ifrån Blekinge och som var troende.


Då det blev tal om lotter och spel sa hon:

”Jag köper aldrig någon lott, för är det Guds mening att jag ska vinna så gör jag det”.


Arbetskamraterna tyckte detta var lite roligt så de köpte en lott och gav henne den, och, hon vann förstås.


”Där ser du, det går alldeles utmärkt att få pengar på detta sätt", var det någon som sa.


”Ja, där ser ni, är det meningen att jag ska vinna så ser Gud till att jag vinner”, svarade damen.


Nu snart dags för melodikrysset. Det skickar vi också in nästan varje vecka men ännu ingen vinst. Det är ju ändå roligt att vara med och tävla och kolla hur mycket vi kan.


Vill någon ha lite hjälp med frågorna, så säg till.


 

Denna bild tog jag i morse. Det var minus 12 grader men ändå så vill de små snödropparna blomma. Så våren är lite på väg i alla fall.

  



Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5
6
7 8 9 10
11 12
13
14 15 16
17
18
19 20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards