Direktlänk till inlägg 1 april 2013

Lurardagen.

Av wiolettan - 1 april 2013 09:00


Idag är det den dag som vi får lura varandra. Det är länge sedan jag ägnade mig åt det men i morse kunde jag inte låta bli, utan jag lurade iväg mysingen. Det är första gången som jag har gjort något liknande, fast vi har känt varandra så länge.


Minus 7 grader och en stor sol lyser på himlen, ett härligt gåuteväder. Men det kan vara förrädiskt halt på en del ställen, i lite mörkare partier.

  

Här var det svårt att gå. Gångstigen var helt och hållet isbelagd och även på snön till höger har det frusit till is. Det är inte bara snö utan en ishinna som var jättehal. Svårt att ta sig förbi.


 

Men denna is, som ser ut som ett hjärta, kunde vi gå runt om. Mysingens skor kom med också.


 

Jag har ju pratat här i bloggen om den "läsande mannen". Här har jag fått ett bildbevis. Ni kan se att han håller tidningen i högra handen, och läser.  I ur och skur kan vi möta denne man på våra morgonrundor. Alltid läsande sin morgontidning. Vi har till och med mött honom då han har kommit gående och läst sin tidning, under ett paraply i hällregn. Tycker bara att det ska vara lite svårt nu då det kan vara halt för han verkar inte titta upp så mycket. Men, skenet kan bedra.


Hoppas att vi och ni får en finfin Annandag Påsk.


 
 
GeddFish

GeddFish

1 april 2013 10:00

God förmiddag, fina Wiolettan! Jag förblev undrande över VAD du lurade Mysingen till att göra......?
Den läsande mannen, jaa, det finns folk till allt.
Kram och fin Annandag Påsk.

http://gerd-geddfish.blogspot.com

 
S/Y EUPHORIA

S/Y EUPHORIA

1 april 2013 10:07

God morgon!
Härligt med annorlunda människor som den läsande mannen ;-)
Ha en fin dag
Kram

http://www.sailaway.bloggplatsen.se

 
Kaisa

Kaisa

1 april 2013 10:31


Vart lurade du mysingen? :-) Läsande mannen slår verkligen två flugor i en smäll, hi hi hi... Solig och varm kram!

http://andestyrka.blogspot.com

 
Viktkamp

Viktkamp

1 april 2013 11:07

Förena nytta med nöje får en annan innebörd =)

http://viktkamp.webblogg.se

 
Simona

Simona

1 april 2013 12:46

Blir också nyfiken på vad du lurade iväg mysingen på :) Ha en fin första april ♥ ♥ ♥

http://pågottochont:blogspot.com

 
Znogge

Znogge

1 april 2013 20:57

Jag undrar också hur du lurade Mysingen? Har man sagt A får man säga B ;-)

Kram

http://znogge.wordpress.com

 
Marit

Marit

1 april 2013 22:04

Jag smyger mig sakta in här för jag skäms. Jo, för att jag skulle ju komma hit för att skriva, men det kom nåt annat i vägen så det blev som det blev.
Nu blev jag nyfiken på vad du har lurats med =)
Vilket underbart väder det har varit hela helgen. Helt ljuvligt.
Hoppas ni har haft det bra!

Natti natti och sussa gott!
Kram ♥

http://mammayth48.wordpress.com

 
paloma

paloma

1 april 2013 23:01

Jo då! blev lurad jag med! i morse av min väninna! tänk att man aldrig lär sig.. vi har jätte fina promenad vägar här har varit ute 3 dagar nu på sköna lång promenader! Älskar när vår solen äntligen kommer.nu vill vi inte ha mer vinter! Åkte ju på influensa som bara den..Skönt du kan komma ut och gå nu i gen! Hoppas din påsk varit fin. kram

http://www.nattstad.se/Glamourwomen

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av wiolettan - 3 juli 2023 21:19

  Nu har jag ”fått” min nya dator, men jag kan inte använda den än. Den förra datorn ville inte som jag ville längre. Denna är en nyare version.   Allt måste börjas om från början så det kanske dröjer innan ni får något livstecken i...

Av wiolettan - 22 juni 2023 16:43

  Nu har vi haft det mycket varmt i så många dagar och endast lite regn. I mitt tycke alldeles för varmt. Jag mår inte bra då det blir så här, eller mitt hjärta tycker inte om det. Börjar mer och mer förstå att det finns många äldre som inte klarar...

Av wiolettan - 13 juni 2023 08:41

  Vi har ju genom våra resor i Sverige besökt nästan samtliga domkyrkor. På den här Värmlands resan fick vi tillfälle att se Karlstads domkyrka så nu har vi bara Luleås kvar.   Båda tycker vi om att besöka kyrkor. Ibland är de stängda och iblan...

Av wiolettan - 9 juni 2023 08:33

  Vi har nu kommit tillbaka hem, ifrån vår tripp till Värmland, har varit hemma flera dagar och tagit igen oss. Det låter det. Måste vila efter det att vi varit på semester. Ja, jag säger då det.   Resan har gått bra, utan missöden och det är v...

Av wiolettan - 30 maj 2023 16:16

    Vi var för ett tag sedan ute och åkte med bilen. Lite för att komma ut och mycket för att se hur jag klarade av detta med att sitta i bilen ett bra tag. Vi vill ju så gärna bila upp till mitt föräldrahem i Ångermanland i sommar.       ...

Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards