Alla inlägg den 2 april 2013

Av wiolettan - 2 april 2013 09:35


I morse endast 5 minusgrader så det går emot vår, vad "gubben" än tycker.


Vi möter nämligen en man nästan varje morgon som älskar sol och sommar och avskyr denna kalla årstid. Vi brukar pratas vid och för det mesta har det den senaste veckan handlat om att han vill gå i kortbyxor, vill ha vår alltså.


I morse var han arg, fräste och svor.


"Nu räcker ..... för.... har det blivit ..... av denna.... och detta....." Punkterna är svordomar.


"Det är lite halt på vissa ställen bara", försökte jag.


"....har aldrig varit med om.... vinter. Så nu får det.... i.... vara nog".


"Men vänta bara snart är det vår och sommar igen", ropade jag efter honom, för han bara gick.


Mysingen förstår honom.


På tal om mysingen, ni ville ju veta hur jag lurade honom i går. Det var en bagatell bara. Vi brukar gå två sjöar runt, cirka 6 km på våra morgonpromenader, men den senaste tiden har vi endast gått halva sträckan flera morgnar. Ibland orkar jag inte. Mysingen försöker för han vill så gärna få mig runt hela vägen.


Så i går morse sa jag då vi kom till Råstasjön:

"Jag tror inte att vi ska gå runt hela". Han blev ledsen men tog lydigt och snällt den andra vägen och vandrade iväg. Och, jag gick åt andra hållet. Vi fick oss ett gott skratt då han upptäckte att jag inte gick bredvid honom. "April, april, jag kan lura dig vart jag vill". Så enkelt och barnsligt var det.


Annars, påskhelgen har varit bra. Lite gudstjänst besök, lite besök hemma här, lite god mat och lite av varje.


Nu är det april och aprilvädret har inte satt igång än. Himlen är alldeles blå, solen lyser. Vad kan man mera önska?


 

Dessa vackra tulpaner fick vi på långfredagen. I mitten är det blåbärsris. Undrar om det blommar och blir blåbär?


Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards