Direktlänk till inlägg 2 april 2013

Härlig Påskhelg.

Av wiolettan - 2 april 2013 09:35


I morse endast 5 minusgrader så det går emot vår, vad "gubben" än tycker.


Vi möter nämligen en man nästan varje morgon som älskar sol och sommar och avskyr denna kalla årstid. Vi brukar pratas vid och för det mesta har det den senaste veckan handlat om att han vill gå i kortbyxor, vill ha vår alltså.


I morse var han arg, fräste och svor.


"Nu räcker ..... för.... har det blivit ..... av denna.... och detta....." Punkterna är svordomar.


"Det är lite halt på vissa ställen bara", försökte jag.


"....har aldrig varit med om.... vinter. Så nu får det.... i.... vara nog".


"Men vänta bara snart är det vår och sommar igen", ropade jag efter honom, för han bara gick.


Mysingen förstår honom.


På tal om mysingen, ni ville ju veta hur jag lurade honom i går. Det var en bagatell bara. Vi brukar gå två sjöar runt, cirka 6 km på våra morgonpromenader, men den senaste tiden har vi endast gått halva sträckan flera morgnar. Ibland orkar jag inte. Mysingen försöker för han vill så gärna få mig runt hela vägen.


Så i går morse sa jag då vi kom till Råstasjön:

"Jag tror inte att vi ska gå runt hela". Han blev ledsen men tog lydigt och snällt den andra vägen och vandrade iväg. Och, jag gick åt andra hållet. Vi fick oss ett gott skratt då han upptäckte att jag inte gick bredvid honom. "April, april, jag kan lura dig vart jag vill". Så enkelt och barnsligt var det.


Annars, påskhelgen har varit bra. Lite gudstjänst besök, lite besök hemma här, lite god mat och lite av varje.


Nu är det april och aprilvädret har inte satt igång än. Himlen är alldeles blå, solen lyser. Vad kan man mera önska?


 

Dessa vackra tulpaner fick vi på långfredagen. I mitten är det blåbärsris. Undrar om det blommar och blir blåbär?


 
 
GeddFish

GeddFish

2 april 2013 10:50

Hihi, du är lite underfundig, du fina Wiolettan! Lurades så!
Jag vill också gå i kortbyxor, eller rättare sagt i alla dessa fina svala klänningar jag köpt! Suck.....
Men, det kommer väl en vår, om än kall. Varm kram iaf.

http://gerd-geddfish.blogspot.com

 
Simona

Simona

2 april 2013 11:11

Det är fint väder nu när solen lyser på och värmer... Det var ju inget fult lurendrejeri du gjorde på din mysing - förstår att det blev ett gott skratt efteråt när mysingen förstod :)... Ha en underbar andra april.... Kram

http://pågottochont:blogspot.com

 
Ulla

Ulla

2 april 2013 11:26

Kramelur på dig,,,,,,,,,,,,,,

http://hoppets.bloggplatsen.se

 
Marit

Marit

2 april 2013 12:22

Ha ha.. vilken man, som svär och gormar. Det är nog bara att gilla läget =D
Din luring var ju bra!
Här skiner en stor sol idag. Härligt. Snart ut och gå.
Jösses så duktiga ni är att promenera!

Ha det gott!
Kram ♥

http://mammayth48.wordpress.com

 
Kaisa

Kaisa

2 april 2013 13:09


Fina tulpaner... Lite barnslighet gör en gott, jag vet inte någon som är så barnslig som jag.... Solig men lite blåsig kram!

http://andestyrka.blogspot.com

 
gun

gun

2 april 2013 18:40

Fina tulpaner. Kan förstå mannen att han vill gå i kortbyxor. Även jag längtar efter det. Tycker det räcker nu med snö och kyla.
gun

http://anthilias.bloggplatsen.se

 
S/Y EUPHORIA

S/Y EUPHORIA

2 april 2013 19:17

Hej
Ja du vet ju vad jag tycker om vinter och kyla ;-) Så jag förstår.
Men idag kändes det faktiskt som om våren var på väg på riktigt!
KRAM

http://www.sailaway.bloggplatsen.se

 
Znogge

Znogge

2 april 2013 19:21

Men det där var ett alldeles lagom snällt skämt tyckte jag! Man får inte bli elak ;-)

Kram

http://znogge.wordpress.com

 
paloma

paloma

2 april 2013 21:51

Vilken härlig bukett! Ja fy i dag hade vi faktiskt kallt tycker jag! i helgen var det ju så fint! hoppas vi får fint i morgon igen! Nu längtar jag verkligen efter våren! Vi hoppade promenaden idag och for till City gross i stället! kram fina

http://www.nattstad.se/Glamourwomen

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av wiolettan - 3 juli 2023 21:19

  Nu har jag ”fått” min nya dator, men jag kan inte använda den än. Den förra datorn ville inte som jag ville längre. Denna är en nyare version.   Allt måste börjas om från början så det kanske dröjer innan ni får något livstecken i...

Av wiolettan - 22 juni 2023 16:43

  Nu har vi haft det mycket varmt i så många dagar och endast lite regn. I mitt tycke alldeles för varmt. Jag mår inte bra då det blir så här, eller mitt hjärta tycker inte om det. Börjar mer och mer förstå att det finns många äldre som inte klarar...

Av wiolettan - 13 juni 2023 08:41

  Vi har ju genom våra resor i Sverige besökt nästan samtliga domkyrkor. På den här Värmlands resan fick vi tillfälle att se Karlstads domkyrka så nu har vi bara Luleås kvar.   Båda tycker vi om att besöka kyrkor. Ibland är de stängda och iblan...

Av wiolettan - 9 juni 2023 08:33

  Vi har nu kommit tillbaka hem, ifrån vår tripp till Värmland, har varit hemma flera dagar och tagit igen oss. Det låter det. Måste vila efter det att vi varit på semester. Ja, jag säger då det.   Resan har gått bra, utan missöden och det är v...

Av wiolettan - 30 maj 2023 16:16

    Vi var för ett tag sedan ute och åkte med bilen. Lite för att komma ut och mycket för att se hur jag klarade av detta med att sitta i bilen ett bra tag. Vi vill ju så gärna bila upp till mitt föräldrahem i Ångermanland i sommar.       ...

Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards