Alla inlägg den 5 april 2013

Av wiolettan - 5 april 2013 08:50


Oj, det där kunde ni lösa direkt tydligen. Bildfrågan i går. I morgon måste jag göra det lite svårare, ska försöka att hitta något motiv.


Det var min mysing som hade trampat till på en isskorpa så att mönstret liknade ett spindelnät eller en krossad fönsterruta. Men ni var så duktiga allesammans och tog det rätta svaret på en gång. Jag och mysingen som är så barnsliga håller nämligen fortfarande på med detta att trampa sönder is för att det är så roligt, roligt krasande ljud också. Men ni kanske är så "stadgade och vuxna" så ni gör inte sådana fånigheter.


Så vill jag glädja alla ni som är trötta på vintern. I går kom våren, för vi såg det i morse.


Fiskmåsarna vid Råstasjön har kommit. Det var alldeles fullt vid sjön. Förstår bara inte var de får sin mat ifrån. Det finns visserligen en vak på sjön men den är inte stor.


 

Svårt att fånga någon bra bild på de vita fåglarna i luften.


 

Här syns det kanske flera.


 

Fick också en bild på ett ishjärta i morse. Det bara låg där framför mina fötter, bara några centimeter stort, men ett hjärta tyckte jag att det såg ut som.


Min mysing var på distriktsårsmöte för SPF hela dagen igår och då han kom hem så hade han med sig denna söta kattfamilj.

 

Jag har satt en tändsticksask bredvid så att ni kan få en uppfattning om så små kattungarna är.


Nu ska vi strax iväg. Ha en underbar fredag och njut av våren. Jag njuter av vintern på våra tidiga morgonpromenader. Det är 5-6 grader kallt för det mesta då vi går ut.



Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards