Direktlänk till inlägg 5 april 2013

Svaret, med mera.

Av wiolettan - 5 april 2013 08:50


Oj, det där kunde ni lösa direkt tydligen. Bildfrågan i går. I morgon måste jag göra det lite svårare, ska försöka att hitta något motiv.


Det var min mysing som hade trampat till på en isskorpa så att mönstret liknade ett spindelnät eller en krossad fönsterruta. Men ni var så duktiga allesammans och tog det rätta svaret på en gång. Jag och mysingen som är så barnsliga håller nämligen fortfarande på med detta att trampa sönder is för att det är så roligt, roligt krasande ljud också. Men ni kanske är så "stadgade och vuxna" så ni gör inte sådana fånigheter.


Så vill jag glädja alla ni som är trötta på vintern. I går kom våren, för vi såg det i morse.


Fiskmåsarna vid Råstasjön har kommit. Det var alldeles fullt vid sjön. Förstår bara inte var de får sin mat ifrån. Det finns visserligen en vak på sjön men den är inte stor.


 

Svårt att fånga någon bra bild på de vita fåglarna i luften.


 

Här syns det kanske flera.


 

Fick också en bild på ett ishjärta i morse. Det bara låg där framför mina fötter, bara några centimeter stort, men ett hjärta tyckte jag att det såg ut som.


Min mysing var på distriktsårsmöte för SPF hela dagen igår och då han kom hem så hade han med sig denna söta kattfamilj.

 

Jag har satt en tändsticksask bredvid så att ni kan få en uppfattning om så små kattungarna är.


Nu ska vi strax iväg. Ha en underbar fredag och njut av våren. Jag njuter av vintern på våra tidiga morgonpromenader. Det är 5-6 grader kallt för det mesta då vi går ut.



 
 
Kaisa

Kaisa

5 april 2013 09:18

Du är så mycket kärlek att du drar dessa hjärtan till dig!

Solig kram!

http://andestyrka.blogspot.com

 
GeddFish

GeddFish

5 april 2013 09:52

Jodå, jag känner allt att det är vår i luften!
Säger som Kaisa, du drar till dig alla hjärtan, för du är ett stort hjärta själv! kram

http://gerd-geddfish.blogspot.com

 
Marit

Marit

5 april 2013 09:53

Man skall vara barnslig, då har man det mycket roligare!
Oj så många måsar! På vårat förra ställe där vi bodde så landade måsarna utanför vårt fönster varje kväll (somrarna) samma tid och sen flög dom iväg efter ett tag. Dom var också jättemånga.
Vilken söt kattfamilj.

Önskar dig/er en fin och härlig dag!
Kram ♥

http://mammayth48.wordpress.com

 
Znogge

Znogge

5 april 2013 17:14

Men visst är det en speciell känsla att trampa sönder frusen is. Som att trampa på ett "Smällebär"! Det gjorde jag alltid som liten men kan göra det än idag.

Ha en fin kväll!
Kram

http://znogge.wordpress.com

 
gun

gun

5 april 2013 18:15

Visst kan man ana att våren är på gång nu. Solen har visat sig här heladagen.... jätte härligt.
Att kunna vara barnslig i vuxen ålder är härligt.
Önskar dig en trevlig helg.
gun

http://anthilias.bloggplatsen.se

 
Glamourwomen

Glamourwomen

5 april 2013 23:08

Vad fin katt familj! Undrar vart han köpte den? Hoppas ni får en jätte fin kväll! Tycker det var kallare i dag... någon sa det skulle komma snö igen på söndag! hoppas de har fel. kram

http://www.nattstad.se/Glamourwomen

 
Kikkan

Kikkan

5 april 2013 23:37

Gillar också att vara lite barnslig, kul att plaska i vattenpölar också!!! Söt pytteliten kattfamilj Du fick. Hoppas Ni får en fin helg, med vår i luften och ingen snö. Kram ♥♥♥

http://kickssons.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av wiolettan - 3 juli 2023 21:19

  Nu har jag ”fått” min nya dator, men jag kan inte använda den än. Den förra datorn ville inte som jag ville längre. Denna är en nyare version.   Allt måste börjas om från början så det kanske dröjer innan ni får något livstecken i...

Av wiolettan - 22 juni 2023 16:43

  Nu har vi haft det mycket varmt i så många dagar och endast lite regn. I mitt tycke alldeles för varmt. Jag mår inte bra då det blir så här, eller mitt hjärta tycker inte om det. Börjar mer och mer förstå att det finns många äldre som inte klarar...

Av wiolettan - 13 juni 2023 08:41

  Vi har ju genom våra resor i Sverige besökt nästan samtliga domkyrkor. På den här Värmlands resan fick vi tillfälle att se Karlstads domkyrka så nu har vi bara Luleås kvar.   Båda tycker vi om att besöka kyrkor. Ibland är de stängda och iblan...

Av wiolettan - 9 juni 2023 08:33

  Vi har nu kommit tillbaka hem, ifrån vår tripp till Värmland, har varit hemma flera dagar och tagit igen oss. Det låter det. Måste vila efter det att vi varit på semester. Ja, jag säger då det.   Resan har gått bra, utan missöden och det är v...

Av wiolettan - 30 maj 2023 16:16

    Vi var för ett tag sedan ute och åkte med bilen. Lite för att komma ut och mycket för att se hur jag klarade av detta med att sitta i bilen ett bra tag. Vi vill ju så gärna bila upp till mitt föräldrahem i Ångermanland i sommar.       ...

Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards