Alla inlägg den 9 april 2013

Av wiolettan - 9 april 2013 09:02



Förlåt om ni har fått vänta på svaret på bildgåtan. Det blir så ibland för mig att jag inte orkar att koncentrera mig för att skriva då jag får mina förmaksflimmer attacker. Som väl är går de över.


Ingen hade rätt vad gäller bilden, men tack för att ni var med och gissade, jag tycker att det är så roligt och spännande. Så, om ni inte tycker att det är roligt själva så gläder ni i alla fall mig.


Visserligen var det grenar, men inte med videung, som speglade sig i vattnet,  men det var inte svaret jag var ute efter. Utan det var det som fanns nere på botten.  Erkänner att det var svårt.


Det var musslor.


Vid slutet på Råstasjön, vid bron, där sjön övergår till en å, hittade vi en hel del av dessa blötdjur. Det kanske inte är så lätt att se på bilden, men det är en mängd musslor som ligger i vattnet. Undrar om jag ska ta och plocka några för att kolla om jag hittar pärlor. Nu är det ju förstås, ett fåtal av musslorna som kan producera pärlor. Flodpärlmussla vet jag att det finns några som heter.


Här visar jag en lite större bild.


 


Tack än en gång för att ni var med i gissningsleken.

Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards