Alla inlägg den 10 april 2013

Av wiolettan - 10 april 2013 07:15



Jag klarade det, utan att falla ihop. Jippi!!!


Nu kanske ni tycker att jag är jättefånig, men det får jag i så fall bjuda på. Men jag är väldigt blyg och tycker inte om att stå framför en mängd människor, det blir värre och värre med åren.


I går hade vi månadsmöte i vår pensionärsförening i Folkets Hus lokal här i Sundbyberg. Vi är några som har en liten kör i föreningen och sjunger och träffas för att det är så roligt. Jag menar vi är inga proffs och de flesta som vi har frågat om de vill vara med, säger att de har tappat sångrösten. "Visserligen har jag sjungit i kör förut, men nu är rösten borta", säger de. Det är ju helt förståeligt för åldern tar sin tribut även i det fallet. Så vi är inte så många.


Styrelsen ville så gärna att vi skulle uppträda och sjunga på mötet och vi lovade att göra det. Min mysing som är en duktig sångare och som även är duktig på att få folk att skratta, om han vill, hade satt ihop lite prat, mellan låtarna, som skulle binda ihop det hela. Det hade han gjort mycket bra.


Han hade även, men lite bistånd av mig, mycket litet, skrivit en passande text till "Vi möts igen". Så den sjöng vi som avslutning, för att kanske få några fler att komma och sjunga med oss.


Vi möts igen, någonstans, någon gång. Låt den längtan som du känt bli till en sång.

Vi möts igen, någon gång, någonstans. Kanske även du har här din givna chans.


Så kom nu med pröva på, bästa vännen hallå, och bli med i vår kör.

För en glad pensionär, inte svårt alls det är, du som har sånt gehör.

Vi möts igen, framåt hösten nå´n gång, och den dagen blir ditt liv igen en sång.


 

Det fungerade suveränt och vi sjöng rätt, fick mycket med applåder och blev avtackade med en ros, var och en.


Efter mötet var det lotteri och mysingen och jag vann en lott. Då vi kom hem och skrapade lotten såg vi att det var en vinst på 90:-. En märklig summa, men så var det. Vi köper sällan lotter, det var så länge sedan så priset och vinsterna kanske har ändrats.


Nu ska jag iväg till vårdcentralen, ska vara där före åtta.



Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards