Direktlänk till inlägg 11 april 2013

Fortfarande lite vinter kvar.

Av wiolettan - 11 april 2013 08:30


Minus fyra grader, sol och bara lite snö kvar, på lite mörkare ställen.


 

Helt plötsligt låg det där, mitt framför fötterna på mig. Ett grönt hjärta.


 

Så här långa är vi på morgonsidan.


 

Undrar varför dessa tuvor finns där? De kan ju inte ha hunnit bli så gröna redan utan jag tror att någon kanske har lagt ner dom där i vattnet. Men, har de haft dom inomhus i så fall?  Eller har ni någon bra förklaring? Ni ser att vi har mycket is kvar på Lötsjön.


Idag en vanlig dag med lite plikter. Mysingen ska iväg på sammanträde i Sthlm och jag är ledig. Har ingen lust att hitta på något så jag tar det lugnt.





 
 
GeddFish

GeddFish

11 april 2013 09:12

Oj, vad hjärtan du drar till dig! Och idag var det grönt och skönt hos dig. Har ingen idé om tuvorna, det är sådana som jag hoppat på uppe på Kinnekulle, hihi...
Ha en fin baravaradag! Kram♥

http://gerd-geddfish.blogspot.com

 
Lillemor

Lillemor

11 april 2013 09:15

Att du ser så många hjärtan beror på att du är hjärtegod. :)
Var det ett litet hårspänne?

Våren är säkert på G hos er för jag antar att det är varmt på dagarna när solen skiner. Kalla nätter är det ju över hela Sverige just nu.

Tag dig en latardag! Läs och ha det mysigt! Själv ska jag städa litet och tvätta.
Kramar

http://angermanalvens.blogg.se

 
Znogge

Znogge

11 april 2013 09:40

Kan vara väldigt skönt att ínte göra något speciellt utan bara ta dagen som den kommer!

Du har verkligen en förmåga att dra hjärtan till dig!

Hoppas du får en bra torsdag!

Kram

http://htt´p://znogge.wordpress.com

 
Kaisa

Kaisa

11 april 2013 10:07

Vackra bilder och hjärtan och kärlek förmedlar du i en rasande fart.

:-) Solig kram!

http://andestyrka.blogspot.com

 
Lena

Lena

11 april 2013 11:28

ha ha.. jag gillar åxå att fota skuggor! :))

& så ett "promenad" hjärta i vanlig ordning ;)

Kram & skön bara vara dag♥ /Lena

http://frallorna.bloggplatsen.se

 
Tony Malmqvist

Tony Malmqvist

11 april 2013 12:30

Ja, man är inte så lite trött på kylan vid det här laget, men nu så ser det ut som äntligen den riktiga vårvärmen är på väg in, hoppas kan man ju alltid. Ha en fortsatt bra dag!

http://friattleva.blogspot.se

 
Ulla

Ulla

11 april 2013 12:48

Hoppas det blir en bra dag,,,Fina bilder,,,

http://hoppets.bloggplatsen.se

 
Glamourwomen

Glamourwomen

11 april 2013 15:24

Ja nu äntligen börjar den segdragna våren hitta fram! Har varit så lång höst vinter och ingen riktig vår ännu direkt! Vi har is här med på ulvsundasjön. längtar till den spricker helt.. kyligt i dag.. var till tandläkaren och rotfyllde i dag igen har 3 ggr kvar på denna tand. i dag gjorde det lite små ont men fick mycket bedövning.. hoppas allt är bra med dig? kram fina

http://www.nattstad.se/Glamourwomen

 
Kikkan

Kikkan

11 april 2013 20:35

Har inte gjort mycket själv idag, var inne i London på Torsdags träffen i svenska kyrkan. Det var ett föredrag av en muslimsk dam som nu bor i England. Intressant at höra hennes inställning till islam. Många frågor dök upp.. Sedan var det en hur god som helst lasagne och nybakad äppelkaka med vaniljsås till kaffet. Rött & vitt vin & vatten igår också. På tordags träffen betalar vi £10:00 (c;a 100:-) När det är seniorlunch blir vi bjudna. I morgon ska Svenska kyrkans kör sjunga evening song i St. Pauls Katedralen.. efter det är en del av oss bjudna på drinkar hos "Lord Mayor" överborgmästaren i hans residens i the Mansion House i City av London. MEN>>> jag kan inte vara med, ska på en slags sy festival med en av lapptäcksgrupperna jag tillhör och min "lilla gubbe" ska köra minibussen till oss.. kram ♥♥♥

http://kickssons.bloggplatsen.se

 
gun

gun

11 april 2013 21:38

Ibland är det skönt att bara vara..inga måsten.
Fina bilder som du har tagit på din promenad. Även vi har is kvar i viken. Lustigt med tuvorna.
Du får ha en trevlig helg.
gun

http://anthilias.bloggplatsen.se

 
S/Y EUPHORIA

S/Y EUPHORIA

12 april 2013 08:20

God morgon!
Idag är det fyra plus här hos mig, och det väntas regn.
Isarna ser lite tvivelaktiga ut, så jag vet inte om man törs gå på dem mera.
Ha en fin dag
Kram

http://www.sailaway.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av wiolettan - 3 juli 2023 21:19

  Nu har jag ”fått” min nya dator, men jag kan inte använda den än. Den förra datorn ville inte som jag ville längre. Denna är en nyare version.   Allt måste börjas om från början så det kanske dröjer innan ni får något livstecken i...

Av wiolettan - 22 juni 2023 16:43

  Nu har vi haft det mycket varmt i så många dagar och endast lite regn. I mitt tycke alldeles för varmt. Jag mår inte bra då det blir så här, eller mitt hjärta tycker inte om det. Börjar mer och mer förstå att det finns många äldre som inte klarar...

Av wiolettan - 13 juni 2023 08:41

  Vi har ju genom våra resor i Sverige besökt nästan samtliga domkyrkor. På den här Värmlands resan fick vi tillfälle att se Karlstads domkyrka så nu har vi bara Luleås kvar.   Båda tycker vi om att besöka kyrkor. Ibland är de stängda och iblan...

Av wiolettan - 9 juni 2023 08:33

  Vi har nu kommit tillbaka hem, ifrån vår tripp till Värmland, har varit hemma flera dagar och tagit igen oss. Det låter det. Måste vila efter det att vi varit på semester. Ja, jag säger då det.   Resan har gått bra, utan missöden och det är v...

Av wiolettan - 30 maj 2023 16:16

    Vi var för ett tag sedan ute och åkte med bilen. Lite för att komma ut och mycket för att se hur jag klarade av detta med att sitta i bilen ett bra tag. Vi vill ju så gärna bila upp till mitt föräldrahem i Ångermanland i sommar.       ...

Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards