Direktlänk till inlägg 13 april 2013

Bildsvar.

Av wiolettan - 13 april 2013 14:36


"Bara regn hos mig". Nej, det stämmer inte, men det har regnat en hel del.


Vi tog på  oss regnkläder i morse och vandrade ut, men bara i 55 minuter, det räckte. Nu smälter snön undan, det finns inte mycket av den varan kvar här.


Dagen har gått så fort så jag har inte hunnit med att komma in här och svara på gårdagens bildgåta.


Tack snälla ni som kom in och försökte på en gissning, och, duktiga var ni också. Många hade rätt.



 

Här en bild av vad det skulle föreställa. Ni ser till höger, därifrån hade jag tagit en bit.


Vid Tuletorget ska de bygga två 16-våningars hus. Ser nästan ut som Pizzakartonger, staplade på varandra. De två höghusen i bakgrunden ska vara kvar men framför kommer dessa att stå.


Tack än en gång för er medverkan och grattis till rätt svar.


I förra inlägget hade jag skrivit ner en mängd sanningar på bokstaven F. Här kommer några till.


Förgängelsens fångar fattar föga,

förnekar fakta,

fantiserar flitigt, famlar fatalt,

flummar, famlar, förlorar fästet, faller.



 
 
Marit

Marit

13 april 2013 15:18

He he... det där var finurligt med gåtan och huset =D
Här har det regnat och nu är det molnigt och ruggigt. Men vi tog en promenad iaf. Det var skönt.

Önskar er en fin och skön e.m och kväll!
Kram ♥

http://mammayth48.wordpress.com

 
Kaisa

Kaisa

13 april 2013 15:26

Då fick jag rätt då fören gång skull :-)

Bara några timmar kvar så är våren här... Ta la la... Kram!

http://andestyrka.blogspot.com

 
GeddFish

GeddFish

13 april 2013 16:02

Jag skrev ju hyreshus, fast jag inte trodde på mig själv!
Ha en god kväll, min blir Garam Masala med kyckling. Mums! Har varit ute i kyliga vädereländet. 4 plus och mulet, är det vår, det? Kram♥

http://gerd-geddfish.blogspot.com

 
Glamourwomen

Glamourwomen

13 april 2013 18:12

Jasså! Då hade jag fel;) och kallt och regnigt har det varit i dag! Men väntar på solen i morgon.kram fina, och hoppas ni mår bra.

http://www.nattstad.se/Glamourwomen

 
Znogge

Znogge

14 april 2013 09:44

Där var jag helt ute och reste men vad gör väl det? Viktigare att delta än att vinna ;-)

Hoppas du får en fin söndag!
Kram

http://znogge.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av wiolettan - 3 juli 2023 21:19

  Nu har jag ”fått” min nya dator, men jag kan inte använda den än. Den förra datorn ville inte som jag ville längre. Denna är en nyare version.   Allt måste börjas om från början så det kanske dröjer innan ni får något livstecken i...

Av wiolettan - 22 juni 2023 16:43

  Nu har vi haft det mycket varmt i så många dagar och endast lite regn. I mitt tycke alldeles för varmt. Jag mår inte bra då det blir så här, eller mitt hjärta tycker inte om det. Börjar mer och mer förstå att det finns många äldre som inte klarar...

Av wiolettan - 13 juni 2023 08:41

  Vi har ju genom våra resor i Sverige besökt nästan samtliga domkyrkor. På den här Värmlands resan fick vi tillfälle att se Karlstads domkyrka så nu har vi bara Luleås kvar.   Båda tycker vi om att besöka kyrkor. Ibland är de stängda och iblan...

Av wiolettan - 9 juni 2023 08:33

  Vi har nu kommit tillbaka hem, ifrån vår tripp till Värmland, har varit hemma flera dagar och tagit igen oss. Det låter det. Måste vila efter det att vi varit på semester. Ja, jag säger då det.   Resan har gått bra, utan missöden och det är v...

Av wiolettan - 30 maj 2023 16:16

    Vi var för ett tag sedan ute och åkte med bilen. Lite för att komma ut och mycket för att se hur jag klarade av detta med att sitta i bilen ett bra tag. Vi vill ju så gärna bila upp till mitt föräldrahem i Ångermanland i sommar.       ...

Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards