Alla inlägg den 14 april 2013

Av wiolettan - 14 april 2013 14:47


Plus minus noll i morse, mulet på himlen, men nu är det plus 9 grader och solen skiner. Känns skönt ute.


Vi gick vår långa runda i morse och det tog lite på orken, men, det var samtidigt roligt att vandra ut i tidiga morgontimman, inte många var uppe men vi träffade på några flitiga joggare.


Mannen som sa: "nu är det myggfritt",  kommenterade i morse, "inga kortbyxor idag inte". Han längtar verkligen til sol och sommar och det får vi veta nästan varje morgon.


Sedan besökte vi Centrumkyrkan på 11-gudstjänst. Temat på gudstjänsten var: "Därför är jag en kristen".


Det var intressant att lyssna till vår pastor och föreståndare som berättade om varför hon hade valt den kristna vägen och varför hon trodde och litade på Gud.


Frederick Buechner, amerikansk författare och pastor har sagt:


Min historia är viktig, inte så mycket för att den är just min utan för om jag lyckas förmedla den på rätt sätt finns det en chans att du ser, att på många sätt är det också din berättelse. Det är just genom våra personliga berättelser som Gud ofta ger sig till känna på ett starkt och personligt sätt.”


Jag tog för en stund sedan fram ett paket ifrån frysen, djupfrysta bär och lade gummisnodden på bänken.


 

Detta bildades då. Det ser nästan ut som ett hjärta?


 

Hittade bland våra servetter en servett som jag hade fått på en restaurang. Också med hjärtan.


Kärlek, empati och medkänsla är viktigt att vi har i våra liv. Skulle önska att det fanns hos alla människor så att vi fick slut på dessa bråk och krig, länder och människor emellan.





Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards