Direktlänk till inlägg 14 april 2013

Kärlek och tro.

Av wiolettan - 14 april 2013 14:47


Plus minus noll i morse, mulet på himlen, men nu är det plus 9 grader och solen skiner. Känns skönt ute.


Vi gick vår långa runda i morse och det tog lite på orken, men, det var samtidigt roligt att vandra ut i tidiga morgontimman, inte många var uppe men vi träffade på några flitiga joggare.


Mannen som sa: "nu är det myggfritt",  kommenterade i morse, "inga kortbyxor idag inte". Han längtar verkligen til sol och sommar och det får vi veta nästan varje morgon.


Sedan besökte vi Centrumkyrkan på 11-gudstjänst. Temat på gudstjänsten var: "Därför är jag en kristen".


Det var intressant att lyssna till vår pastor och föreståndare som berättade om varför hon hade valt den kristna vägen och varför hon trodde och litade på Gud.


Frederick Buechner, amerikansk författare och pastor har sagt:


Min historia är viktig, inte så mycket för att den är just min utan för om jag lyckas förmedla den på rätt sätt finns det en chans att du ser, att på många sätt är det också din berättelse. Det är just genom våra personliga berättelser som Gud ofta ger sig till känna på ett starkt och personligt sätt.”


Jag tog för en stund sedan fram ett paket ifrån frysen, djupfrysta bär och lade gummisnodden på bänken.


 

Detta bildades då. Det ser nästan ut som ett hjärta?


 

Hittade bland våra servetter en servett som jag hade fått på en restaurang. Också med hjärtan.


Kärlek, empati och medkänsla är viktigt att vi har i våra liv. Skulle önska att det fanns hos alla människor så att vi fick slut på dessa bråk och krig, länder och människor emellan.





 
 
Lena

Lena

14 april 2013 15:23

Ja nog är väl människosläktet en konstig art! Krig & hat... jag förstår inte...

Dina hjärtan förföljer dej hi hi -bra de! :))

Kram & fin söndag♥ /Lena

http://frallorna.bloggplatsen.se

 
Marit

Marit

14 april 2013 15:52

Vi har också gjort som ni, promenerat. Det var riktigt skönt.
Jag bloggade precis om vad jag såg på vägen =)
Ja, tänk om alla kunde ha den där ingrediensen i sig; kärlek, empati och medkänsla. Det skulle vara nåt det!

Önskar dig / er en fin eftermiddag och kväll!
Kram ♥

http://mammayth48.wordpress.com

 
Znogge

Znogge

14 april 2013 16:05

Efter en kall morgon är nu solen framme och vi har tio grader här! Riktigt skönt med lite vårvärme.

Ja, kärlek, vänskap och empati borde vara det som råder. Men så är det inte alltid tyvärr...

Ha en fin söndagskväll!
Kram

http://znogge.wordpress.com

 
Kaisa

Kaisa

14 april 2013 17:50

Hjärta är du hela du! :-)

Fidel Castro är mig veterligen den enda som har på ett litet ödmjukt sätt försökt med sitt offentliga brev få den unga mannen att tagga ner.

Så länge det finns liv på jorden så kommer alla de sju dödssynderna att styra människan!

Men här inne på bloggen så kan vi ta tillflykt till hjärtan och kärlek, ler...

Varmaste kramen!

http://andestyrka.blogspot.com

 
GeddFish

GeddFish

14 april 2013 19:11

Jag vet då ingen som ser så många hjärtan överallt, som du, Wiolettan! ♥
Ja, tänk om vi människor kunde hålla sams, så gött de sulle bli i väla då! Kram♥

http://gerd-geddfish.blogspot.com

 
Glamourwomen

Glamourwomen

14 april 2013 20:33

Håller med dig! kärlek och tro! Tänk om alla människor kunde visa kärlek och med männsklighet och godhet till varandra! vilken värd det skulle bli. vi var in en stund till kulturhuset i dag..det var så där. i morse var det ju kallt! Lite finare på em. ser framimot veckan och hoppas det blir bättre. hoppas du mår bra? kram till dig goda människa. kram

http://www.nattstad.se/Glamourwomen

 
gun

gun

14 april 2013 22:14

Oj, du ser då hjärtan överallt:).
Här har vi haft ett härligt väder idag med sol!!!
Har varit i trädgården hela dagen finns så mycket att göra.
Önskar dig en trevlig vecka.
gun

http://anthilias.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av wiolettan - 3 juli 2023 21:19

  Nu har jag ”fått” min nya dator, men jag kan inte använda den än. Den förra datorn ville inte som jag ville längre. Denna är en nyare version.   Allt måste börjas om från början så det kanske dröjer innan ni får något livstecken i...

Av wiolettan - 22 juni 2023 16:43

  Nu har vi haft det mycket varmt i så många dagar och endast lite regn. I mitt tycke alldeles för varmt. Jag mår inte bra då det blir så här, eller mitt hjärta tycker inte om det. Börjar mer och mer förstå att det finns många äldre som inte klarar...

Av wiolettan - 13 juni 2023 08:41

  Vi har ju genom våra resor i Sverige besökt nästan samtliga domkyrkor. På den här Värmlands resan fick vi tillfälle att se Karlstads domkyrka så nu har vi bara Luleås kvar.   Båda tycker vi om att besöka kyrkor. Ibland är de stängda och iblan...

Av wiolettan - 9 juni 2023 08:33

  Vi har nu kommit tillbaka hem, ifrån vår tripp till Värmland, har varit hemma flera dagar och tagit igen oss. Det låter det. Måste vila efter det att vi varit på semester. Ja, jag säger då det.   Resan har gått bra, utan missöden och det är v...

Av wiolettan - 30 maj 2023 16:16

    Vi var för ett tag sedan ute och åkte med bilen. Lite för att komma ut och mycket för att se hur jag klarade av detta med att sitta i bilen ett bra tag. Vi vill ju så gärna bila upp till mitt föräldrahem i Ångermanland i sommar.       ...

Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards