Direktlänk till inlägg 15 april 2013

Ny vecka, nya möjligheter.

Av wiolettan - 15 april 2013 08:10


Vi gick redan kl. sex i morse på vår morgonrunda för vi har en del att göra idag.  Trodde inte att vi skulle möta så många bekanta men tre st. stannade och ville prata med oss.  Det är allt lite roligt.


Måste erkänna en sak, inte så smickrande för oss, men sann.


Vi har i flera år mött en man, pensionär men med svårbestämd ålder. Kanske några år yngre än oss, eller äldre. Eftersom vi inte vet vad personerna vi möter heter, bara ett par stycken,  så har vi givit dom "egna" smeknamn. Den här mannen har hetat "sura gubben" under många år. Men, nu ska vi byta namn på honom för han har blivit riktigt glad, pratsam och trevlig. Hans ögon glittrar av humor och han säger för det mesta något skojigt. Så ni ser vad lite leende, små nickande och hälsningar kan göra.  Idag var han lite  extra glad för han hade mött en person klädd i en kortärmad tröja, så nu är våren snart här, tyckte han.


 

Detta såg jag i ett skyltfönster. Hoppas att vi alla kan ge lite värme och kärlek till varandra.


Nu ska vi strax iväg. Bland annat ska vi hem till en äldre dam som vi kanske kan hjälpa. Hon orkar inte så mycket har ont i sina armar, nacke och axlar.


Sex plusgrader, mulet och lite duggregn, det är vädret som bjuds för tillfället.



 
 
Bling

Bling

15 april 2013 09:06

Det kan betyda mycket för en annan människa, bara genom att le eller ett kort samtal. Träffade en äldre dam utanför affären förra veckan och vi fick några goa skratt, på grund av ett spontant samtal =)vi skulle behöva det lite oftare.
Kärlek till er ;) och en bra vecka.
Kram ♥

http://savebling.blogspot.se

 
Znogge

Znogge

15 april 2013 09:15

Så härligt när man får en anledning till att revidera sin uppfattning om en person till en mer positiv bild! Hur man blir bemött betyder mycket :-)

http://znogge.wordpress.com

 
GeddFish

GeddFish

15 april 2013 09:55

Bemötandet är A och O. Du får tillbaka det du ger ut.
Så trevligt med den f.d sura gubben att han blivit en glad gubbe. Vi hade namn på de olika camparna på Öland, lite kul sysselsättning. Det var Falun, Pastorn, Blekinge o.s.v Undrar vad de kallade oss?
Kram för dagen♥

http://gerd-geddfish.blogspot.com

 
Kaisa

Kaisa

15 april 2013 10:09

Hjärta på dig i regnvädret!

Stor kram!

http://andestyrka.blogspot.com

 
S/Y EUPHORIA

S/Y EUPHORIA

15 april 2013 10:23

Hej i regnet!
Skönt när man kan revidera sin uppfattning.
Regnig Kram

http://www.sailaway.bloggplatsen.se

 
Lillemor

Lillemor

15 april 2013 11:00

Ja, du ser vad fel man kan ha. Man ska nog inte döma hunden efter håren. Fast det är ju lätt att man gör det.

Här i Robertsfors har vi +7 grader nu och et tinar för fullt ute. Det är bra det för nu är jag less på snön!
Vad snälla ni är som hjälper den gamla damen! Heder åt er!

Varma kramar

http://:angermanalvens.blogg.se

 
Marit

Marit

15 april 2013 16:22

Vi har också egna namn på folk som inte vi känner och vet vad de heter. Lättare att hålla reda på dem då =)
Idag har det regnat här och så har vi +10° nu. Skönt!

Önskar dig/er en fin fortsatt vecka!
Kram ♥

http://mammayth48.wordpress.com

 
Simona

Simona

15 april 2013 16:49

Det regnar i Skellefteå också idag. Du ser och träffar på så många hjärtan så oj, oj, oj.... Det är alltid trevligare att stöta på glada människor än sura och arga... Kram du fina!

http://pågottochont:blogspot.com

 
bexollila.

bexollila.

15 april 2013 20:18

Missa inte chansen att synas på min blogg - http://www.nattstad.se/bexollila?id=7915182 - avslutas vid 00:00 inatt! :D kram!

http://www.nattstad.se/bexollila

 
gun

gun

15 april 2013 22:49

Det är lätt att missbedöma andra:).
Här har vi haft regn idag. Inte kul.
Hoppas ni kunde hjälpa damen.
Du får ha en fortsatt trevlig kväll.
gun

http://anthilias.bloggplatsen.se

 
Lena

Lena

15 april 2013 22:59

Jag är jätte duktig på att hitta på namn till mäniskor fniss ;) en av anledningarna är att jag har så svårt att komma ihåg namn, men ofta så kommer jag ihåg en händelse, därav ofta förekommande "öken namn" *skratt*
En man jag ofta mötte på promenader för länge sedan visste jag inte namnet på, men han hade så stora framtänder, så han fick namnet "Harman" ha ha.. ;)

Kram i natten♥

http://frallorna.bloggplatsen.se

 
Piedra

Piedra

16 april 2013 09:40

Vänlighet kan verkligen förändra människor. Och tänk så mycket det kan betyda för en människa som kanske mår dåligt att få ett leende och lite vänlighet för någon annan. Jag vet själv hur mycket jag uppskattar det.

Stor kram, fina du! ♥♥♥

http://piedra.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av wiolettan - 3 juli 2023 21:19

  Nu har jag ”fått” min nya dator, men jag kan inte använda den än. Den förra datorn ville inte som jag ville längre. Denna är en nyare version.   Allt måste börjas om från början så det kanske dröjer innan ni får något livstecken i...

Av wiolettan - 22 juni 2023 16:43

  Nu har vi haft det mycket varmt i så många dagar och endast lite regn. I mitt tycke alldeles för varmt. Jag mår inte bra då det blir så här, eller mitt hjärta tycker inte om det. Börjar mer och mer förstå att det finns många äldre som inte klarar...

Av wiolettan - 13 juni 2023 08:41

  Vi har ju genom våra resor i Sverige besökt nästan samtliga domkyrkor. På den här Värmlands resan fick vi tillfälle att se Karlstads domkyrka så nu har vi bara Luleås kvar.   Båda tycker vi om att besöka kyrkor. Ibland är de stängda och iblan...

Av wiolettan - 9 juni 2023 08:33

  Vi har nu kommit tillbaka hem, ifrån vår tripp till Värmland, har varit hemma flera dagar och tagit igen oss. Det låter det. Måste vila efter det att vi varit på semester. Ja, jag säger då det.   Resan har gått bra, utan missöden och det är v...

Av wiolettan - 30 maj 2023 16:16

    Vi var för ett tag sedan ute och åkte med bilen. Lite för att komma ut och mycket för att se hur jag klarade av detta med att sitta i bilen ett bra tag. Vi vill ju så gärna bila upp till mitt föräldrahem i Ångermanland i sommar.       ...

Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards