Alla inlägg den 16 april 2013

Av wiolettan - 16 april 2013 11:30


Idag känns det, för första gången i år, som om våren är på gång.  Luften kändes nästan lite varm, många promenadstråk är fria ifrån snö, is och grus, detta som hör vintern till. Jag var till och med tvungen att ta på mig en mellanjacka, så varmt var det i morse vid sex tiden.


 

Dessa glasögon hängde på en lyktstolpe nära Råstasjön. Ni ser dom nästan längst upp. Jag undrar bara. Hur har mannen eller kvinnan kommit hem efter att ha tappat dessa? Det var tjocka glas så ägaren måste ha mycket dålig syn.


Igår var vi och hjälpte den äldre damen. Hon har ringt flera gånger sedan dess och tackat för att vi tog oss tid. Roligt att kunna vara till nytta. Men det var inte det jag skulle skriva om utan att jag fick klappa mina favoritdjur.


 

Hon har nämligen två katter. Den ena är lite skygg och eftersom vi höll på med sopsäckar och grejade så blev den rädd och ville inte komma fram så att jag kunde klappa den.


 

Men den andra, lilla söta fick jag klappa så mycket jag ville.



Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards