Alla inlägg den 25 april 2013

Av wiolettan - 25 april 2013 08:47


Plus fyra grader, sol och det ser ut att bli en vacker vårdag.


I går var det också en fin dag, mycket sol och varmt, men blåsigt.


Vi hade fullt upp.


Först en timmes morgonpromenad.


 

Vi såg denna gås idogt riva upp det kommunen hade plantsatt. Den var alldeles svart i munnen och det blev svart där den drog fram. Såg märkligt ut. Helt absorberad av sitt jobb och brydde sig inte ett dugg om oss.


Sedan skulle jag till vårdcentralen för att ta PK provet. Kom dit strax före åtta, och provet visade  2,3 alltså mycket bra. Sedan hem för att äta frukost och då var klockan halv tio. Det blev en sen frukost. Strax efter tio vandrade vi ner till SPF lokalen och till vår lilla sångkör för att sjunga och ha trevligt. Hemma igen för lunch vid halv ett. Den intogs medan vi löste två korsord.


Klockan två var det dags för nästa grej. Tog tunnelbanan in till Filadelfiakyrkan på Rörstrandgatan där det kl 15.00 var en trevlig vårkonsert. Många duktiga körsångare och solister sjöng och spelade. De sjöng in våren tillsammans med oss. Det var fullt med folk i lokalen.


   


Jag tycker att det är så roligt att det finns så många duktiga, mycket duktiga musikanter och sångare som helt idellt ger så mycket av sin tid och fritid för att glädja oss och sprida frälsningens budskap. Många har säkert kunnat tjäna pengar på sin begåvning om de hade ägnat sig åt profan verksamhet.


Som ni förstår gick dagen fort och då vi kom hem var jag trött.


Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards