Alla inlägg den 27 april 2013

Av wiolettan - 27 april 2013 09:33


Det hade inte varit så god stämning där hemma en tid och Jocke kände sig inte helt utan skuld. På kvällen bad han högt sin aftonbön:

"Käre Jesus, du måste hjälpa mig att bli snällare, och så får du ge min mamma starkare nerver".


Idag lördag, i mitt tycke den bästa dagen på veckan. Det har jag alltid tyckt ända sedan jag började mitt yrkesliv. Nu är jag ju "ledig" alla dagar, men lördag är fortfarande favoriten.


Plus tre grader i morse, solen sken och jag tog lite vårbilder allt eftersom vi vandrade. Det blev rätt så många, visar här en del.


 

Förvaltaren hade satt lite fina penséer utanför porten.


 

Vid slänten ner till Tulegatan har det kommit upp en mängd olika vårblommor.


 

Dessa maskrosor och någon slags blommande buske såg vi också i morse. Maskrosorna syns inte så bra, men lite vid väggen. Ser några tussilagon också.


 

Tussilago, verkar nästan som om någon hade plockat dom och sedan slängt dom.


 

Tycker att det verkar som om några har börjat bygga sig ett bo. Troligen skator.


 

Här är det  sjöfåglar som ligger och ruvar i sina reden, vid Råstasjön, skrattmåsar, tror jag.


 

Slutligen en "vårbild" av oss två. Men vad har mysingen på huvudet?


Önskar er som läser min lilla blogg, en trevlig helg.




Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards