Direktlänk till inlägg 2 maj 2013

Vårparad

Av wiolettan - 2 maj 2013 16:18




Ny månad och dessutom vårmånad.


Det kanske inte känns riktigt så på morgonen, men sedan frampå dagen då solen lyser, verkar det som om det inte dröjer så länge innan det är vår på riktigt.


Igår första maj var det parad  utanför oss. ”Hemma på vår gata i stan”, som Stina i Saltkråkan sa. Vi bor precis vid Tornparken där det årligen hålls 1:a maj tal och demonstrationståget går nedanför vår balkong. Jag brukar ha dörrar och fönster stängda så något tal hör jag inte men däremot blåsorkestern som spelade så fint, passade jag på att lyssna till.


   

Har inte så mycket till övers för dessa politiker som talar om rättvisa och solidaritet och samtidigt skor åt sig det som dom kan. De bestämmer själva sina löner och jag tycker att de skulle ge lite av det till de som sköter våra äldre och sjuka, bland annat.



 
 
Glamourwomen

Glamourwomen

2 maj 2013 17:00

Vad mysigt att se paraden! Jag minns ett år då Göran Persson var stasminister och han kom till vårt tåg i Sundbyberg! Jag gick inte med i paraden.. men en bild på honom fick jag! Den skickade jag till min moster i Dalarna! Hon blev överlycklig! KRAM

http://www.nattstad.se/Glamourwomen

 
snawitz

snawitz

2 maj 2013 17:28

Skapligt väder i stan, och även där jag bor. Ingen blåst idag. Men blåsten kommer väl imorron då jag tänkt sitta ute och läsa.

Jag önskar dig en fortsatt bra torsdag
kram

http://snawitz.blogspot.com

 
TantGlad

TantGlad

2 maj 2013 17:49

Villken utsikt på paraden. Då behöver du ju bara titta ut från balkongen.
Jag önskar dig en fin fortsatt torsdag.
Kram

http://TantGlad.bloggo.nu

 
Marit

Marit

2 maj 2013 18:24

Ni har ju den bästa platsen för att titta på paraden.
Nääe, jag brukar inte lyssna på det där heller.
Håller med dig om dessa politiker.
Vågar vi hoppas på värmen nu?

Ha det gott!
Kram ♥

http://mammayth48.wordpress.com

 
Kaisa

Kaisa

2 maj 2013 18:37


Håller med dig om politikerna.... Värmen kommer var så säker... :-)

Kram på dig!

http://andestyrka.blogspot.com

 
GeddFish

GeddFish

2 maj 2013 20:16

Strålande utsikt ni har!
Värmen kommer väl någon gång. Jag kunde sitta en liten stund på balkongen iklädd tjock tröja och jacka. Sedan har jag cyklat vid två tillfällen. Det regnar inte och är torrt, men - så det blåser!!!
Lidköping vid Vänern är en riktig blåsarstad, jag vet inte hur det är med Mariestad, borde vara detsamma.
Kram♥

http://gerd-geddfish.blogspot.com

 
Znogge

Znogge

2 maj 2013 20:42

Har inte så mycket till övers för politiker heller. Tycker mest att det är mycket snack men lite verkstad...

Kram

http://znogge.wordpress.com

 
gun

gun

2 maj 2013 22:50

Fint läge du har och kan se allt från ditt fönster...
Här där jag bor på landet hade vi ingen parad eller talare. Jo kanske fåren var talare för de bräkte så dant:):).
Önskar dig en härlig fredag.
Kram gun

http://anthilias.bloggplatsen.se

 
Piedra

Piedra

3 maj 2013 09:42

Har verkligen inte heller någonting övers för politiker som skor sig på andras bekostnad.
Här är det frost på nätterna och våren vill liksom inte riktigt.
Varma kramar! ♥

http://piedra.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av wiolettan - 3 juli 2023 21:19

  Nu har jag ”fått” min nya dator, men jag kan inte använda den än. Den förra datorn ville inte som jag ville längre. Denna är en nyare version.   Allt måste börjas om från början så det kanske dröjer innan ni får något livstecken i...

Av wiolettan - 22 juni 2023 16:43

  Nu har vi haft det mycket varmt i så många dagar och endast lite regn. I mitt tycke alldeles för varmt. Jag mår inte bra då det blir så här, eller mitt hjärta tycker inte om det. Börjar mer och mer förstå att det finns många äldre som inte klarar...

Av wiolettan - 13 juni 2023 08:41

  Vi har ju genom våra resor i Sverige besökt nästan samtliga domkyrkor. På den här Värmlands resan fick vi tillfälle att se Karlstads domkyrka så nu har vi bara Luleås kvar.   Båda tycker vi om att besöka kyrkor. Ibland är de stängda och iblan...

Av wiolettan - 9 juni 2023 08:33

  Vi har nu kommit tillbaka hem, ifrån vår tripp till Värmland, har varit hemma flera dagar och tagit igen oss. Det låter det. Måste vila efter det att vi varit på semester. Ja, jag säger då det.   Resan har gått bra, utan missöden och det är v...

Av wiolettan - 30 maj 2023 16:16

    Vi var för ett tag sedan ute och åkte med bilen. Lite för att komma ut och mycket för att se hur jag klarade av detta med att sitta i bilen ett bra tag. Vi vill ju så gärna bila upp till mitt föräldrahem i Ångermanland i sommar.       ...

Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6
7
8
9
10 11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards