Direktlänk till inlägg 3 maj 2013

Handlingens dag.

Av wiolettan - 3 maj 2013 14:15



Igår var jag och storhandlade.  


En blå vårjacka, tunn, enkel och lätt, samt en mysig cerisfärgad blus. Jag känner mig ny.   


   

Vi hade mycket spring igår.   


Först en promenad till affären, köpte pelargonia och många penseér.

Sedan till Duvbo kyrkogård, planterade lite fint på mysingens föräldrars grav.

Tog T-banan till Skogskyrkogården och satte pelargonia och penseér där också, på min före detta mans grav.


 


Direkt därefter till T-centralen för att handla kläder. Jag skulle behöva ett par långbyxor,  men hittade inga som jag tyckte om och som passade.

Köpte ett presentkort på Akademibokhandeln. En väninna fyller år snart.   

Växlade till pund för att ha på Englandsresan i slutet på maj.


Alltsammans gick bra, men jag måste då säga att det är ingen höjdare att gå i butiker för att handla. Jag blir så trött och stressad så det är en lisa att komma hem igen.


Egentligen så vill jag hela tiden skjuta upp inköpen, på framtiden. "Jag tar det någon annan dag istället".


 

Fick denna bild av mysingen. Han hade fotat det igår inne i stan, då vi var där.





 
 
GeddFish

GeddFish

3 maj 2013 15:43

Så rätt, så. Sen. Ja, du läste väl hos mig, "jag får se..." men nu blev det gjort för dig och du blev nöjd! Du vet väl, att en panchis inte ska göra mer än en aktivitet per dag? Nu har du tillgodo.
Värmande och lyckönskande kram för londonresan, Gerd♥

http://gerd-geddfish.blogspot.com

 
Znogge

Znogge

3 maj 2013 16:08

Vilken snygg jacka! Den blir perfekt i vår och sommar. Fint blev det vid gravarna också. Det påminner mig om att vi behöver plantera lite på min pappas grav.

Kram

http://znogge.wordpress.com

 
snawitz

snawitz

3 maj 2013 16:22

Jättesnygg jacka.
Jag satt ute i solen en stund och läste. Det var jätteskönt, men det är bara i solen som det är varmt.
Men jag insåg att det kanske är dags att hänga in vinterjackan nu och ta fram den tunnare.

Personligen ratar jag att springa i affärer. Jag kör storhandling från ICA maxi 1g/kvartalet, de bär upp direkt till dörren. Så fort jag ska kompleteringshandla så är det fort in och ut i affären, likadant när vi pratar kläder

Ha en fortsatt bra dag
kram

http://snawitz.blogspot.com

 
Ingrid

Ingrid

3 maj 2013 16:42

Jag tycker också att det är jättestressande att shoppa. Grattis till dig som hittade en så trevlig jacka och blus.
Jag ska också plantera på gravarna, men väntar på att få en självvattnande låda monterad. Jag var och kollade igår, men ännu hade ingenting hänt.
Ha en skön helg!
Kram, Ingrid
Kram, Ingrid

http://stenstugu.com/wp

 
Kaisa

Kaisa

3 maj 2013 19:19

Fin jacka, smarta fickor bra om man so jag inte använder handväska.

Ha en fin kväll och en stor kram till dig!

http://andestyrka.blogspot.com

 
gun

gun

3 maj 2013 22:53

Fin jacka som du köpt. Håller med dig om att det är stressande att handla. Men det är tyvärr ett måste.
Jag ska också åka plantera på mina föräldras grav.
Önskar dig en trevlig helg.
Kram gun

http://anthilias.bloggplatsen.se

 
TantGlad

TantGlad

4 maj 2013 07:46

Ser att du har GOD smak. Jag gillar jackan.
Så fint du har planterat och så somrigt med blommor.
Ja det är jobbigt att springa i affärer ibland, även om jag själv älskar att strosa omkring i klädaffärer.
Rolig skylt.
Ha en kanonhelg nu!!!! Varmvarm kram från mig!

http://TantGlad.bloggo.nu

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av wiolettan - 3 juli 2023 21:19

  Nu har jag ”fått” min nya dator, men jag kan inte använda den än. Den förra datorn ville inte som jag ville längre. Denna är en nyare version.   Allt måste börjas om från början så det kanske dröjer innan ni får något livstecken i...

Av wiolettan - 22 juni 2023 16:43

  Nu har vi haft det mycket varmt i så många dagar och endast lite regn. I mitt tycke alldeles för varmt. Jag mår inte bra då det blir så här, eller mitt hjärta tycker inte om det. Börjar mer och mer förstå att det finns många äldre som inte klarar...

Av wiolettan - 13 juni 2023 08:41

  Vi har ju genom våra resor i Sverige besökt nästan samtliga domkyrkor. På den här Värmlands resan fick vi tillfälle att se Karlstads domkyrka så nu har vi bara Luleås kvar.   Båda tycker vi om att besöka kyrkor. Ibland är de stängda och iblan...

Av wiolettan - 9 juni 2023 08:33

  Vi har nu kommit tillbaka hem, ifrån vår tripp till Värmland, har varit hemma flera dagar och tagit igen oss. Det låter det. Måste vila efter det att vi varit på semester. Ja, jag säger då det.   Resan har gått bra, utan missöden och det är v...

Av wiolettan - 30 maj 2023 16:16

    Vi var för ett tag sedan ute och åkte med bilen. Lite för att komma ut och mycket för att se hur jag klarade av detta med att sitta i bilen ett bra tag. Vi vill ju så gärna bila upp till mitt föräldrahem i Ångermanland i sommar.       ...

Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6
7
8
9
10 11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards