Alla inlägg den 5 maj 2013

Av wiolettan - 5 maj 2013 13:30


Min man gick förbi några som delade ut reklam för ett gym. som snart ska öppnas här i Sundbyberg.


”Är du intresserad av att börja på gym.”? frågade en ung man.


”Titta här”, sa min man och visade sin stegmätare.

Den stod på över 12.000 steg och klockan var bara halv elva på förmiddagen.

”Jag har gått det jag behöver idag, så inte behöver jag ställa mig på ett gåband för att få motion”.

”Ja,  men, styrketräning då, det är bra”.

”Inte behöver jag någon mer styrka i armarna för att lyfta den lilla pension som jag får”.


Dom fick ingen ny medlem där inte.


Idag har jag gått 10.221 steg hittills, så promenader får vi, men däremot vore det bra med träning av andra muskler också, mer än benens.


Vi gick i morse förbi Friends arena, där Bruce Springsteen haft konserter i helgen.


 

Det var fullt med tält uppsatta, små tvåmanstält. En del kan ni se här.  Många kanske kommer långväga ifrån för att lyssna. Arenan syns lite till vänster bakom träden.



Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6
7
8
9
10 11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards