Alla inlägg den 30 juli 2013

Av wiolettan - 30 juli 2013 09:30



Igår morse då vi vandrade iväg var det mulet och några enstaka regndroppar kom. Det var skönt, mycket skönt. Förstår att växter, blommor och blader törstar efter en rejäl regnskur.


På da´n var det mulet, ingen sol men varmt, rätt så behagligt.


I natt skulle det efterlängtade regnet ha kommit, enligt vädertanten,  men, det verkar ha blivit försenat. Det behövs verkligen i alla fall här i Sundbyberg. Eldfaran är och har varit stor. Gräsmattorna vid sjön, verkar brungula på en hel del ställen. Till och med björkarna börjar se vissna ut.


 

Här en bild av den sträckan som vi försöker att gå, i alla fall fyra gånger i veckan. Vi bor ungefär där den röda "fjädern" är, så det är en bit ner till promenadrundan.


Första da´n gick det bra med de nya Ecco skorna men nu har jag fått ta mina gamla igen. De nya gör ont men bara på ena foten. Min man har fixat och trixat så nu får jag se i morgon om de är bättre. Håller tummarna.


 

Dessa gamla Ecco sandaler är sköna och bra, har fått dom av min syster Britt, kan varken tränga på tårna eller skava på hälen, men på grusvägar är de inte så roliga, alltid är det något grus eller några stenar som slinter in.


Nu dags för tvättstugan.






Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards