Direktlänk till inlägg 30 juli 2013

Efterlängtat.

Av wiolettan - 30 juli 2013 09:30



Igår morse då vi vandrade iväg var det mulet och några enstaka regndroppar kom. Det var skönt, mycket skönt. Förstår att växter, blommor och blader törstar efter en rejäl regnskur.


På da´n var det mulet, ingen sol men varmt, rätt så behagligt.


I natt skulle det efterlängtade regnet ha kommit, enligt vädertanten,  men, det verkar ha blivit försenat. Det behövs verkligen i alla fall här i Sundbyberg. Eldfaran är och har varit stor. Gräsmattorna vid sjön, verkar brungula på en hel del ställen. Till och med björkarna börjar se vissna ut.


 

Här en bild av den sträckan som vi försöker att gå, i alla fall fyra gånger i veckan. Vi bor ungefär där den röda "fjädern" är, så det är en bit ner till promenadrundan.


Första da´n gick det bra med de nya Ecco skorna men nu har jag fått ta mina gamla igen. De nya gör ont men bara på ena foten. Min man har fixat och trixat så nu får jag se i morgon om de är bättre. Håller tummarna.


 

Dessa gamla Ecco sandaler är sköna och bra, har fått dom av min syster Britt, kan varken tränga på tårna eller skava på hälen, men på grusvägar är de inte så roliga, alltid är det något grus eller några stenar som slinter in.


Nu dags för tvättstugan.






 
 
GeddFish

GeddFish

30 juli 2013 10:27

Tvättstugan, här med!
Sandaler kan jag inte ha, mina fötter vill inte det. Ecco skor är sköna. Annars har jag mest inlägg i bra skor. Lite trist ibland.
Ja, här har svalnat och regnat, igår när jag kom hem, slog hettan emot mig, kvavt.
Ha det gott, Wiolethan, höll på att skriva Optimist.... för det är du väl? Visste väl det. Kram♥

http://gerd-geddfish.blogspot.com

 
Ingrid

Ingrid

30 juli 2013 14:40

Ska man gå i skog och mark eller på grusvägar är det helt klart bästa med hela skor.
Jag hoppas att ni har fått några efterlängtade regnskurar. Här har det kommit en hel del idag och ännu regnar det. Jag tycker att gräsmattorna redan har börjat grönska.
Kram, Ingrid

http://stenstugu.com/wp

 
TantGlad

TantGlad

30 juli 2013 16:10

Regndroppar är skönt, för det BEHÖVS då värkligen nu när det är en sån stor brandrisk överallt.
Vad duktigt vara ute och gå, och bra skor det är ju åkso jätteviktigt.
Här är det grått och det blir nog regn när som hellst.
Kramen från mig!

http://TantGlad.bloggo.nu

 
Marit

Marit

30 juli 2013 17:02

Äntligen!!! Så kom regnet!
Usch, för skoskav. Det gör ju så ont, aj aj aj..

Hoppas att du/ni har det bra!
Kram ♥

http://mammayth48.wordpress.com

 
Znogge

Znogge

30 juli 2013 17:36

Hoppas att dina nya skor anpassar sig till fötterna eller om det kanske är tvärtom. För min del tar det tid att gå in nya skor.

Kram och ha en fin tisdagskväll!

http://znogge.wordpress.com

 
Kaisa

Kaisa

30 juli 2013 19:31

Vet du hur lång eran promenadsträcka är?

Hoppas det blir bra med sandalen på onda foten..

♥♥♥♥♥ Kram ♥♥♥♥

http://andestyrka.blogspot.com

 
Piedra

Piedra

30 juli 2013 19:54

Det är svårt att hitta skor som sitter så där precis rätt och fortsätter att göra det när man går långt. Hoppas det löser sig med skon! Kramar! ♥

http://piedra.bloggplatsen.se

 
Annika

Annika

1 augusti 2013 13:08

Det är alltid lite jobbigt med nya skor. Tur det finna toppenbra skavsårs plåster att köpa. Vad duktig du är som promenerar så lång sträcka. Ha en fin eftermiddag. Kram på dig.

http://www.badtant.bloggo.nu

 
Lena

Lena

1 augusti 2013 21:56

Sandaler & öppna skor är så sköna på sommaren, men säger som du, för aaaaj när en sten kilar in sej mellan sko & fot :(
Hoppas du går in dina nya! _))

Nu har vi fått regn, men trots många timmars regnande skulle det behövas myyycket mer.

Kram på dej♥ /Lena

http://frallorna.bloggplatsen.se

 
gun

gun

1 augusti 2013 23:58

Ibland tar det tid att gå in nya skor...
Men du ska nog ha hela skor när du går dina promenader.
Hoppas det gick bra med tvättstugan.
Önskar dig en trevlig helg.
Kram gun











http://anthilias.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av wiolettan - 3 juli 2023 21:19

  Nu har jag ”fått” min nya dator, men jag kan inte använda den än. Den förra datorn ville inte som jag ville längre. Denna är en nyare version.   Allt måste börjas om från början så det kanske dröjer innan ni får något livstecken i...

Av wiolettan - 22 juni 2023 16:43

  Nu har vi haft det mycket varmt i så många dagar och endast lite regn. I mitt tycke alldeles för varmt. Jag mår inte bra då det blir så här, eller mitt hjärta tycker inte om det. Börjar mer och mer förstå att det finns många äldre som inte klarar...

Av wiolettan - 13 juni 2023 08:41

  Vi har ju genom våra resor i Sverige besökt nästan samtliga domkyrkor. På den här Värmlands resan fick vi tillfälle att se Karlstads domkyrka så nu har vi bara Luleås kvar.   Båda tycker vi om att besöka kyrkor. Ibland är de stängda och iblan...

Av wiolettan - 9 juni 2023 08:33

  Vi har nu kommit tillbaka hem, ifrån vår tripp till Värmland, har varit hemma flera dagar och tagit igen oss. Det låter det. Måste vila efter det att vi varit på semester. Ja, jag säger då det.   Resan har gått bra, utan missöden och det är v...

Av wiolettan - 30 maj 2023 16:16

    Vi var för ett tag sedan ute och åkte med bilen. Lite för att komma ut och mycket för att se hur jag klarade av detta med att sitta i bilen ett bra tag. Vi vill ju så gärna bila upp till mitt föräldrahem i Ångermanland i sommar.       ...

Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards