Direktlänk till inlägg 12 september 2013

Blandad kompott.

Av wiolettan - 12 september 2013 09:30


Redan torsdag. Förstår inte hur dagarna kan gå så fort. Jag hinner ju ingenting. Kanske jag inte ska tänka så, det blir bara stressigt då. Nej, vi tar en dag i taget, eller


"Blott en dag ett ögonblick i sänder

vilken tröst vad än som kommer på.

Allt ju vilar i min Faders händer

skulle jag som barn väl ängslas då?

Han som bär för mig en Faders hjärta,

giver ju åt varje nyfödd dag,

dess beskärda del av fröjd och smärta,

möda, vila och behag.


 En psalm skriven av Lina Sandell som levde på 1800-talet och dog samma år som min mamma föddes, 1903.


Kommer ni ihåg hur ledsen och besviken jag var då jag hade varit och klippt mig i mitten av april, tror jag att det var? Ville ha lite längre hår, inte att det skulle klippas upp, om ni förstår hur jag menar, men det blev inte så då det var klart. Denna gång tjatade min mysing på mig nästan hela förmiddagen. "Kom nu ihåg, att tala om hur du vill ha håret, låt henne inte klippa bort för mycket av ditt  hår, du vill ju att det ska växa och bli lite långt", o.s.v


 

Och, det lyckades. Detta är början till en page, tror jag hon sa. Suddig bild, men ni kan få en liten hum, eller aning.


 

Suddig bild igen. Jag får skylla på en gammal kamera. Eller gammal bakom kameran.


Vi var också till Folkets hus på ett SPF månadsmöte. Det var småtrivsamt, som vanligt. Det ovanliga var att vi hade besök av ett par unga tjejer som sjöng, och, så vackert de sjöng. Spelade gitarr och- eller piano, sjöng solo eller duett. Mycket duktiga var dom, ljuv musik för våra öron.


Igår började också vår sångkör sina övningar inför höstens uppträdande. Vi är en liten grupp som tycker om att sjunga tillsammans och vi har mest roligt. Vi är inte unga längre. Den äldsta är 86, sedan en som är 85 och vidare neråt i åldrarna, men alla är vi över 70.


Nu strax ska vi ut för den vanliga "fredagshandlingen", för vi har inte tid med det i morgon på fredag.


Hoppas att ni alla får en finfin dag.





 
 
GeddFish

GeddFish

12 september 2013 10:22

Fredagshandling. Det slår mig, att jag inte behöver någon helghandling längre. Det är ju bara jag. Klart jag köper goda saker till mig själv, men.
Du blir säkert bra i din nya frisyr, du har ju så rikligt vackert lockigt hår! Jag har tunna stripor, jag.
Ja, blott en dag. Det var min pappas sång. Han var född 1899. Mamma 1908.
Varm kram, Gerd♥

http://gerd-geddfish.blogspot.com

 
Znogge

Znogge

12 september 2013 13:03

Jag tycker du blev väldigt fin i din nya frisyr :-)Kommer bli en snygg page av den!

Kram

http://znogge.wordpress.com

 
Ingrid

Ingrid

12 september 2013 16:35

Du ser ju jättefin ut i håret. Jag ska gå och klippa mig nästa vecka, för just nu är det alldeles för långt.
Hoppas att det gick bra med fredagshandlingen!
Kram, Ingrid

http://stenstugu.com/wp

 
Eva

Eva

13 september 2013 08:46

En skönhet klär i allt ;) håret tycks växa sakta tycker jag när jag låter det växa ut men du har ju en bra start ;) här är det mest mannen som handlar :) önskar dig en skön fredag kram

http://evasblogg.blogg.se

 
Annika

Annika

13 september 2013 14:05

Toppen fint. Men viktigast är ju att du är nöjd. Vad kul att vara med i en kör. Inte för att jag skulle passa in i en, men önskade att jag kunde sjunga. Ha nu en skön kväll och helg.

http://www.badtant.bloggo.nu

 
Lena

Lena

13 september 2013 23:31

Psalmen är så fin♥

Skönt att du blev nöjd med frisyren, så fint självfall du har, är redan en fin frisyr tycker jag :))

Kram mitt i natten♥

http://frallorna.bloggplatsen.se

 
Simona

Simona

14 september 2013 14:53

Du blev väldigt grann i håret :) Önskar dig en fin helg! Kram ♥

http://pågottochont:blogspot.com

 
Kaisa

Kaisa

15 september 2013 16:43

Äntligen kanske du får ditt överhår långt...
En icke uppklippt frisyr slutar dom page...

Jättekram till dig Wiolettan! ❤

http://andestyrka.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av wiolettan - 3 juli 2023 21:19

  Nu har jag ”fått” min nya dator, men jag kan inte använda den än. Den förra datorn ville inte som jag ville längre. Denna är en nyare version.   Allt måste börjas om från början så det kanske dröjer innan ni får något livstecken i...

Av wiolettan - 22 juni 2023 16:43

  Nu har vi haft det mycket varmt i så många dagar och endast lite regn. I mitt tycke alldeles för varmt. Jag mår inte bra då det blir så här, eller mitt hjärta tycker inte om det. Börjar mer och mer förstå att det finns många äldre som inte klarar...

Av wiolettan - 13 juni 2023 08:41

  Vi har ju genom våra resor i Sverige besökt nästan samtliga domkyrkor. På den här Värmlands resan fick vi tillfälle att se Karlstads domkyrka så nu har vi bara Luleås kvar.   Båda tycker vi om att besöka kyrkor. Ibland är de stängda och iblan...

Av wiolettan - 9 juni 2023 08:33

  Vi har nu kommit tillbaka hem, ifrån vår tripp till Värmland, har varit hemma flera dagar och tagit igen oss. Det låter det. Måste vila efter det att vi varit på semester. Ja, jag säger då det.   Resan har gått bra, utan missöden och det är v...

Av wiolettan - 30 maj 2023 16:16

    Vi var för ett tag sedan ute och åkte med bilen. Lite för att komma ut och mycket för att se hur jag klarade av detta med att sitta i bilen ett bra tag. Vi vill ju så gärna bila upp till mitt föräldrahem i Ångermanland i sommar.       ...

Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards